کد خبر: 71790
A
قاضی ناصر سراج، نماینده رئیس قوه قضاییه:

سال گذشته 80 رسانه در هیات منصفه مطبوعات محکوم شدند

نماینده رئیس قوه قضاییه در هیات منصفه مطبوعات گفت: در سال گذشته 18 جلسه هیات منصفه مطبوعات برگزار شد که در این جلسات 80 رسانه محکومیت گرفتند.

سال گذشته 80 رسانه در هیات منصفه مطبوعات محکوم شدند

به گزارش دیده بان ایران؛  قاضی ناصر سراج، نماینده رئیس قوه قضاییه در نشست سالانه هیات منصفه مطبوعات، بیان کرد: در حال حاضر 11911 نشریه مکتوب الکترونیک و دیجیتال در سراسر کشور داریم که 5500 نشریه در تهران و 6411 نشریه در سایر استان ها فعالیت می کنند. در سال گذشته 18 جلسه هیئت منصفه برگزار شد که در این جلسات 80 رسانه محکومیت گرفتند که عمدتاً محکومیت‌های شان مالی بود. همچنین در سال گذشته 75 نشریه برائت گرفته و دادگاه سایر نشریات تجدید وقت شد.
 

وی ادامه داد: بنای هیئت منصفه مطبوعات در سال گذشته مذاکره با مطبوعات و پیشگیری از جرائم البته این اقدام با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت و در هیات منصفه مطبوعات محکومیت ها با درجه حداقل به اجرا درآمد.


قاضی سراج ادامه داد: در استان تهران 21 نفر عضو هیئت منصفه مطبوعات هستند و در سایر استان‌ها 14 نفر از اعضای این هیات هستند. در سراسر کشور در مجموع 441 نفر عضو هیات منصفه مطبوعات هستند که طبق قانون تا پایان مهرماه جاری همه آنان انتخاب و معرفی می‌شوند.


وی از رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی تشکر کرد و به رئیس جدید این سازمان که عضو هیات منصفه مطبوعات شد، خوشامد گفت.


قاضی سراج همچنین از اقدامات سید رضا تقوی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تشکر و اعلام کرد که او نیز نمایندگی این شورا در هیات منصفه مطبوعات را بر عهده دارد.

 

منبع: ایسنا 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر