کد خبر: 71810
A
پس از رایزنی با شیوخ عشایر و پمپئو؛

عبدالمهدی وضعیت عراق را عادی خواند

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد که وضعیت این کشور به شرایط عادی خود بازگشته است.

عبدالمهدی وضعیت عراق را عادی خواند

به گزارش دیده بدان ایران؛ در حالی که در روزهای گذشته برخی از استان های عراق شاهد ناآرامی ها و اعتراضات مردمی بود، عبدالمهدی در سخنانی روز سه شنبه اعلام کرد که شرایط این کشور به وضعیت عادی بازگشته است.

مسئولان عراقی امروز بار دیگر منطقه امنیتی سبز بغداد را که به دلیل اعتراض ها بسته بودند، باز کردند.

خبرنگار راشاتودی نیز گزارش داد که وضعیت در منطقه سبز بغداد که نهادهای دولتی و دفتر ریاست و پارلمان عراق و ساختمان های دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا و انگلیس و دفاتر سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آن قرار دارند به حالت عادی به آنها بازگشته است.

نخست وزیر عراق روز گذشته نیز در گفت و گوی تلفنی با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا وضعیت این کشور را عادی اعلام کرد.

دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق هم در اطلاعیه ای درباره این گفت و گو اعلام کرد که در این تماس تلفنی دو طرف در مورد تحولات اخیر و ناآرامی های این کشور گفت و گو کرده اند.

پمپئو نیز حمایت کشورش از اقدامات دولت عادل عبدالمهدی برای کنترل وضعیت و پایان دادن به ناآرامی ها و تقویت امنیت و ثبات در عراق را اعلام کرد.

عبدالمهدی روز سه شنبه در دیدار با روسای عشایر عراق و شخصیت های برجسته از استان های مختلف این کشور درباره اوضاع کشور گفت و گو و  خواسته های مشروع معترضین و راه های دستیابی به راه حل ها و تصمیم گیری درباره آنها را شنید.

وی همچنین امروز با "محمد الحلبوسی" رئیس پارلمان این کشور درباره خواسته های معترضین و رخدادهای این ناآرامی ها و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان و نیروهای امنیتی در جریان گفت و گو کرد./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر