کد خبر: 71883
A

جهش قیمت مسکن در اروپا / گرانترین و ارزانترین خانه‌های اروپایی در کدام کشورهاست؟

مرکز آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد: متوسط قیمت مسکن در اتحادیه اروپا طی یک سال ۴.۲ درصد افزایش یافت.

جهش قیمت مسکن در اروپا / گرانترین و ارزانترین خانه‌های اروپایی در کدام کشورهاست؟

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران مرکز آمار اروپا اعلام کرد ؛ متوسط قیمت مسکن در اتحادیه اروپا طی یک سال ۴.۲ درصد افزایش یافت.

در دوازده ماه منتهی به ژوئن، متوسط قیمت مسکن هم در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و هم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو ۴.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. افزایش قیمت‌ها در سه ماهه دوم در مقایسه با سه ماهه نخست سال نیز محسوس بوده است و به ۱.۷ درصد در سطح منطقه یورو و ۱.۶ درصد در سطح اتحادیه اروپا رسیده است.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیشترین افزایش قیمت مسکن در دوازده ماه منتهی به ژوئن در مجارستان با افزایش ۱۴ درصدی به ثبت رسیده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۱۱.۴ درصد، کرواسی با ۱۰.۴ درصد و پرتغال با ۱۰.۱ درصد قرار دارند.

از طرف دیگر قیمت‌ها در مقایسه با سال قبل تنها در ایتالیا کاهش پیدا کرده است که رشد قیمتی منفی ۰.۲ درصد بوده است. پس از ایتالیا، کمترین رشد قیمت مسکن در طول یک سال مربوط به فنلاند با ۰.۸ درصد و انگلیس با ۱.۴ درصد بوده است. در بین دیگر کشورهای اروپایی نیز رشد قیمت مسکن در طول یک سال اخیر در آلمان ۵.۲ درصد، فرانسه ۳.۲ درصد، هلند ۸.۳ درصد، اتریش ۶.۷ درصد  و سوئد ۲.۲ درصد اندازه گیری شده است.

هم چنین قیمت‌ها در دومین فصل سال برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش پیدا کرده است. بیشترین افزایش قیمت مسکن در سه ماهه دوم سال مربوط به لتونی با ۵.۶ درصد بوده است و پس از این کشور، لوکزامبورگ با ۵.۱ درصد و قبرس با ۴.۲ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین رشد قیمت مسکن در طول سه ماهه دوم نیز مربوط به بلژیک با ۰.۵ درصد بوده است و پس از این کشور، بلغارستان با ۰.۶ درصد و استونی با ۰.۹ درصد قرار دارند.

منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر