کد خبر: 71981
A

ابراز نگرانی مسعود بارزانی از تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه

رهبر حزب دمکرات کردستان نسبت به تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه و تبعات تداوم عملیات ارتش ترکیه در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی مسعود بارزانی از تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه

به گزارش دیده بان ایران، مسعو بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی)  با صدور پیامی درباره عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه، نسبت به تبعات تداوم این عملیات و خطرناک توصیف کردن وضعیت موجود، هشدار داد.

بارزانی در این پیام تصریح کرده است: علیرغم این که در گذشته برای دورساختن  جنگ و نا آرامی از کردها در سوریه و عدم تکرار فاجعه و مصیب، بسیار تلاش کردیم، اما متاسفانه طی چند روز اخیر مناطق کردنشین شمال سوریه با تهاجم و وضعیت خطرناکی مواجه شده اند. تداوم جنگ و وضعیت خطرناک کنونی، تهدیدی جدی برای شهروندان و امنیت و ثبات تمامی منطقه است.

وی در پایان پیام تاکید کرده است: لازم می دانیم به مردم مقاوم کردستان و همه احزاب اعلام کنم که عوامل و دلایل این جنگ هر چه بوده و هر یک از احزاب به هر نحوی در ایجاد این وضعیت ترسناک نقشی داشته اند؛ مقطع کنونی، زمان بهره برداری های بیهوده سیاسی و ابراز عقیده تحت تاثیر احساسات و عواطف نیست، بلکه باید هر آن چه در توان داریم برای پایان دادن به این جنگ در پیش بگیریم تا مردم بی گناه تاوان این وضعیت خطرناک را ندهند و  از تغییر بافت جمعیتی منطقه جلوگیری شود./ کردپرس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر