کد خبر: 72038
A
نقوی حسینی:

بررسی‌های دقیق را درباره نفتکش «سابیتی»انجام می‌دهیم/ با هیچ تروریستی تعارف نداریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ما بررسی‌های دقیق را درباره نفتکش آسیب‌دیده انجام خواهیم داد هیج تعارفی هم با تروریست‌ها نداریم، ما دشمنان و معاندانی داریم که نمی‌خواهند منطقه آرامش داشته باشد.

بررسی‌های دقیق را درباره نفتکش «سابیتی»انجام می‌دهیم/ با هیچ تروریستی تعارف نداریم

به گزارش دیده بان ایران، سید حسین نقوی حسینی درباره حمله نفتکش ایرانی در آب‌های جده عربستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال رصد و پیگیری است تا عوامل و افرادی که دست به این حمله تروریستی زدند مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مشخص شود این اقدام تروریستی و عملیات خرابکارانه از سوی چه مجموعه و کشوری صورت گرفته است. 

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که تحقیقات انجام شد و بررسی لازم صورت گرفت و منشاء این اقدامات تروریستی مشخص شد موضع جمهوری اسلامی صریح و سریع اعلام خواهد شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه گفت: گروه‌های افراطی به دنبال تنش‌زدایی در منطقه هستند و می‌خواهند درگیری و تنش درست کنند و مانع بهبود روابط کشورها شوند.

به گفته وی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در تنش و بحران‌زایی بسیار فعال هستند.

نقوی حسینی یادآور شد: از سوی عربستان شاهد پالس‌های مثبتی برای بهبود روابط بودیم طبیعی است در چنین شرایطی کسانی که از عدم ارتباط بین ایران و عربستان سود می‌برند دست به کار شوند و با ایجاد و حوادث و اتفاقاتی بخواهند مانع از ایجاد روابط و مناسبات شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اتفاق رخ داده برای نفتکش ایرانی آیا تاثیری بر سفر عمران خان خواهد گذاشت، گفت: بعید به نظر می‌رسد آنچه که اتفاق افتاد است بر روی سفر عمران خان تاثیر گذار باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سفر انجام خواهد شد و قطعا عمران خان هم مأموریتش را انجام خواهد داد. 

وی درباره این‌که چرا هر زمان سفر مهمی قرار است از سوی مقام‌های یک کشور به ایران انجام شود ما شاهد چنین اقداماتی هستیم، گفت: زمانی که پیام‌هایی برای بهبود مناسبات منطقه مبادله می‌شود مشخص است که یک عده عصبانی و ناراحت شوند. 

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها سال‌هاست که بنا را بر اختلاف‌افکنی بین کشورهای منطقه گذاشته‌اند و دست به ایران هراسی می‌زنند.

وی ادامه داد: هنگامی که صهیونیست‌ها خبرهایی را در خصوص بهبود روابط ما با سایر کشورها را می‌شنوند عصبانی می‌شوند، عصبانی می‌شوند هزینه می‌کنند و دست به استخدام آدم‌ها برای پیش برد اهداف خود که همان ایجاد تنش بین کشورها است، می‌زنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شک نداشته باشید که ما بررسی‌های دقیق را انجام خواهیم داد هیج تعارفی هم با تروریست‌ها نداریم، ما دشمنان و معاندانی داریم که نمی‌خواهند منطقه آرامش داشته باشد. / ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر