کد خبر: 72050
A

خواهر ‎طاهر قدیریان متهم بازداشت شده محیط زیست خبر داد؛ رفع اتهام افساد فی الارضی چهار نفر از بازداشتی های محیط‌ زیست

روز گذشته دادگاه متهمان فعالان محیط زیست برگزار شد. آنگونه که یکی از اعضای خانواده( فاطمه قدیریان ) طاهر قدیریان فعال محیط زیست بازداشت شده مدعی شده است. چهار نفر از از بازداشتی ها از اتهام افساد فی الارض تبرئه شده اند.

خواهر ‎طاهر قدیریان متهم بازداشت شده محیط زیست  خبر داد؛ رفع اتهام  افساد فی الارضی چهار نفر از بازداشتی های محیط‌ زیست

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ روز گذشته دادگاه یکی از متهمان فعالان محیط زیست برگزار شد. آنگونه که یکی از اعضای خانواده طاهر قدیریان فعال محیط زیست بازداشت شده در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مدعی شده است. 

چهار نفر از از بازداشتی ها از اتهام افساد فی الارض تبرئه شده اند. فاطمه قدیریان به جزییات حکم صادر شده اشاره بیشتری نکرده است. 

فاطمه باباخانی نیز از نزدیکان فعالان محیط زیست گفته است:: براساس شنیده‌ها اتهام فساد فی‌الارض چهار نفر از آن‌ها از جمله هومن جوکار، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و مراد طاهباز برداشته شده است.

او در ادامه بیان کرد:  در گذشته در یک بازه‌ی زمانی پرونده را از دادگاه بیرون کشیدند و دادستانی اتهام فساد فی الارض را  به اتهام‌های آن‌ها اضافه کرد که از همه مجازات سنگین‌تری داشت، این اتهام اکنون برداشته شده است.

او در پایان گفت: امروز هم دادگاه نیلوفر بیانی برگزار شد و فردا نیز دادگاه آقای جوکار تشکیل می‌شود و پس فردا دادگاه فرزند من می باشد.

هومن جوکار، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز، کاووس سیدامامی، حسن راغ، عارف زارع، محمد زارع و عبدالرضا کوهپایه از جمله بازداشت‌شدگان بهمن‌ماه و اسفندماه سال ۹۶ به‌شمار می‌روند.این پرونده موسوم فعالان محیط زیستی در دو سال گذشته با حاشیه های زیادی همراه بود.

از جمله حاشیه های این پرونده می توان به خودکشی کاووس سید امامی و اختلاف میان دستگاه های اطلاعاتی در عناوین اتهامی افراد بازداشت  اشاره کرد. 

photo_2019-10-13_14-51-11

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر