کد خبر: 72408
A

باران شدید در راه گیلان

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش نسبی دما، وزش باد، رعدوبرق و بارندگی شدید از اواخر وقت امشب در گیلان خبر داد.

باران شدید در راه گیلان
به گزارش دیده بان ایران، محمد دادرس دقایقی پیش با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی توده‌هوای خنک و بارشی از عصر امروز در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دمای هوا چهار تا هفت درجه سلسیوس کاهش می‌یابد، افزود: از امشب آسمان گیلان به‌تدریج با تقویت ناپایداری‌ها و کاهش نسبی دما همراه با بارندگی و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با پیش‌بینی بارندگی شدید از امشب و صبح فردا در برخی نقاط استان گفت: مردم در زمان وقوع رعدوبرق و باد شدید از استقرار در زمین‌های زراعی و نواحی مرتفع خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه در این مدت دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی اواخر وقت روز سه‌شنبه تضعیف می‌شود، گفت: برای روز سه‌شنبه آسمان گیلان ابری و همراه با کاهش ابر، افزایش نسبی دما و بارندگی پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با توصیه به کشاورزان و باغداران برای داشتن آمادگی بارش شدید باران بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها جهت مقابله با حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل‌آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.
 
منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر