کد خبر: 72539
A
آقای اردوغان ، رئیس جمهور ایران دقیقاً کدام صدا ها را باید ساکت کند!

اظهارات توهین آمیز رجب طیب اردوغان به دولت و ملت ایران / نخست وزیر ترکیه از دولت ایران خواست مخالفان او در نسل کشی کردها را در ایران ساکت کند!

رئیس‌جمهور ترکیه در الفاظی توهین آمیز و مداخله جویانه پیش از ترک فرودگاه آنکارا به مقصد سوچی روسیه گفت : «همه دنیا از رویکرد اردوغان در قبال برنامه هسته‌ای ایران در گذشته نزدیک اطلاع دارند، اما اظهاراتی آزاردهنده از سوی برخی مقامات این کشور شنیده می‌شود. البته این سخنان متعلق به جناب روحانی نیست، اما لازم بود ایشان این صداها را خاموش می‌کردند. این موارد شخص بنده و تمام نزدیکانم را آزار می‌دهد. ما (ترکیه، روسیه و ایران) سه کشور طرف توافقنامه سوچی هستیم. اکنون این روند را چگونه ادامه خواهیم داد؟ این اقدامات نادرست است. اظهارات آنان در این زمینه را محکوم می‌کنم.

اظهارات توهین آمیز رجب طیب اردوغان به دولت و ملت ایران / نخست وزیر ترکیه از دولت ایران خواست مخالفان او در نسل کشی کردها را در ایران ساکت کند!

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی رئیس جمهوری ترکیه پیش از ترک فرودگاه آنکارا به مقصد سوچی روسیه افزود: «همه دنیا از رویکرد اردوغان در قبال برنامه هسته‌ای ایران در گذشته نزدیک اطلاع دارند، اما اظهاراتی آزاردهنده از سوی برخی مقامات این کشور شنیده می‌شود. البته این سخنان متعلق به جناب روحانی نیست، اما لازم بود ایشان این صداها را خاموش می‌کردند. این موارد شخص بنده و تمام نزدیکانم را آزار می‌دهد. ما (ترکیه، روسیه و ایران) سه کشور طرف توافقنامه سوچی هستیم. اکنون این روند را چگونه ادامه خواهیم داد؟ این اقدامات نادرست است. اظهارات آنان در این زمینه را محکوم می‌کنم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) پیش از ترک کشورش برای سفر به روسیه از مخالفت ایران با عملیات نظامی ترکیه در سوریه ابراز نارضایتی کرد.

اردوغان گفت: درحالیکه انتظار می‌رفت ایران از عملیات چشمه صلح حمایت کند اما برخلاف آن، ایران موضعی مخالف اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: ترکیه زمانی از موضوع برنامه هسته‌ای ایران پشتیبانی کرد اما افسوس که ما شاهد چنین حمایتی از سوی مقامات ایرانی نبوده‌ایم.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد که آنکارا به‌طور جدی مخالفت ایران با این مسئله را محکوم می‌کند.رئیس جمهور ترکیه در اظهارات مداخله جویانه خود از دولت ایران خواست؛ مخالفان عملیات نظامی در سوریه را ساکت کند 

 

اظهارات مداخله جویانه اردوغان پاسخ می خواهد 

به گزارش دیده بان ایران؛اظهارات مداخله جویانه و توهین آمیز که با لحنی آمرانه بیان شده  در حالی مطرح شده که ایران هیچ گاه در امور داخلی حکومت اردوغان دخالت نکرده است اما  عملاً رئیس جمهور ترکیه به شخص اجرایی کشور آمرانه دستور می دهدکه صداها را خاموش کند. 

این اظهارات  قطعاً خلاف عرف دیپلماتیک و همچنین حسن همجواری دو کشور است. بلاشک این گفته اردوغان که منتقدانش در ایران  باید "ساکت" یا "سرکوب" شوند نیازمند پاسخ دیپلماتیک و علنی از سوی شخص روحانی و وزارت خارجه است

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر