کد خبر: 72658
A

بزرگترین شبکه کلاهبرداری اینترنتی کشور فروپاشید؛ سن متهمان زیر ۲۰ سال است

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: بزرگترین شبکه فیشینگ(کلاه برداری اینترنتی) کشور با تلاش ماموران انتظامی استان فارس کشف و متلاشی شد. سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی صبح پنجشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران بیان کرد: حدود دو ماه قبل با توجه به ورود پرونده های مختلف در خصوص فیشینگ و برداشت از حساب افراد رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی موفق به شناسایی یک نفر در شیراز شدیم که حساب های افراد را فیشینگ می کرد نفر دوم از استان های غربی بود و در شهر محل سکونت شناسایی و به شیراز منتقل شد او ادامه داد: رییس این گروه در یکی از استان های مرکزی کشور بود که با هماهنگی مقام قضایی نفر اصلی شناسایی و دستگیر و ضمن انتقال به شیراز تعدادی موبایل از فرد اصلی کشف شد.

بزرگترین شبکه کلاهبرداری اینترنتی کشور فروپاشید؛ سن متهمان زیر ۲۰ سال است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی صبح پنجشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران بیان کرد: حدود دو ماه قبل با توجه به ورود پرونده های مختلف در خصوص فیشینگ و برداشت از حساب افراد رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی موفق به شناسایی یک نفر در شیراز شدیم که حساب های افراد را فیشینگ می کرد نفر دوم از استان های غربی بود و در شهر محل سکونت شناسایی و به شیراز منتقل شد

او ادامه داد: رییس این گروه در یکی از استان های مرکزی کشور بود که با هماهنگی مقام قضایی نفر اصلی شناسایی و دستگیر و ضمن انتقال به شیراز تعدادی موبایل از فرد اصلی کشف شد.

سردار سرتیپ دوم حبیبی در خصوص نحوه فعالیت این گروه کلاهبردار نیز بیان کرد: اعضای این گروه در تمام سطح کشور پراکنده شده و به صورت پلکانی به نفر اصلی وصل بوده اند البته از چهار استان دیگر افراد شناسایی و به فارس منتقل شدند. 

وی با اشاره به اینکه این گروه پس از پولشویی نسبت به تهیه ارز دیجیتال اقدام می کردند بیان کرد: ٢٠ هزار کارت بانکی که فیشنینگ صورت گرفته است شناسایی شده است و در بررسی ٣۵  کارت بیش از دو میلیارد تومان تراکنش مالی صورت گرفته است. 

حبیبی با اشاره به اینکه ٢٣٣ هزار دلار در یک کارت ارز دیجیتال وجود داشته است به مردم توصیه کرد:  مردم می توانند با چند اقدام ساده از فیشینگ جلوگیری کنند و اولین نکته توجه به اصلی بودن درگاه پرداخت است و اگر سایت پرداخت کننده دارای نماد htttps باشد شبکه ای رسمی است. 

وی در ادامه هشدار به مردم تاکید کرد: اگر رمز امنیتی در سایت تغییر نکند شبکه جعلی است و این نکته حائز اهمیت است که بانک ها باید رمز پویا را فعال کنند که تاکنون این مهم رخ نداده است. 

او افزود: افراد کارت های بانکی خود را به افراد اجازه ندهند زیرا این اقدام در جهت پولشویی است و اگر افراد اطلاعات بانکی خود را به فردی ارائه ندهد امکان فیشینگ از بین خواهد رفت. 

فرمانده انتظامی فارس معتقد است که رمز پویا  کارت های بانکی می تواند امکان فیشینگ را از بین ببرد و این موضوع در تمامی دنیا نیز وجود دارد. 

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به اینکه میانگین سنی این گروه کمتر از ٢٠ سال است ، عنوان کرد:بیشتر زمینه هایی که این گروه فعالیت داشتند  در حوزه های کارت سوخت و یارانه بوده است البته پیشتر در استان فارس دونفر نیز اقدام به فریب ۵٠ خانوار در همین زمینه کرده بودند که این افراد نیز دستگیر شده اند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر