کد خبر: 72659
A

نبش قبر فرانکو، دیکتاتور پیشین اسپانیا آغاز شد

یورو نیوز : نبش قبر فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا که در سال ۱۹۷۵ میلادی درگذشت روز پنجشنبه آغاز شد. دولت سوسیالیست پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «روند نبش قبر فرانسیسکو فرانکو آغاز شده است.» دیکتاتور سابق اسپانیا در سال ۱۹۷۴ میلادی درگذشت. هر چند ۴۴ سال از پایان حکومت دیکتاتوری او می گذرد اما موضوع نبش قبر او در اسپانیا طی ماه های اخیر بحث برانگیز شده بود.

نبش قبر فرانکو، دیکتاتور پیشین اسپانیا آغاز شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛  نبش قبر فرانسیسکو فرانکو، دیکتاتور سابق اسپانیا که در سال ۱۹۷۵ میلادی درگذشت روز پنجشنبه آغاز شد.دولت سوسیالیست پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «روند نبش قبر فرانسیسکو فرانکو آغاز شده است.»

 

دیکتاتور سابق اسپانیا در سال ۱۹۷۴ میلادی درگذشت. هر چند ۴۴ سال از پایان حکومت دیکتاتوری او می گذرد اما موضوع نبش قبر او در اسپانیا طی ماه های اخیر بحث برانگیز شده بود.

فرانسیسکو فرانکو در جنگ داخلی اسپانیا که با خونریزی گسترده همراه بود پیروز شده بود. اسپانیا در فاصله سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ درگیر جنگ داخلی بود.

پارلمان اسپانیا قانون نبش قبر دیکتاتور سابق این کشور را بیش از یک سال پیش تصویب کرده بود. فرانسیسکو فرانکو آمر اصلی کشتار بسیاری از جمهوریخواهان، آنارشیست ها و کمونیست های اسپانیا خصوصا در جریان جنگ داخلی بود.

فرانسیسکو فرانکو در آرامگاهی با شکوه مشهور به «وادی شهدا» (Valle de los Caídos) در نزدیکی شهر مادرید به خاک سپرده شده است. احزاب چپگرای اسپانیا دهه ها است که قصد دارند بقایای جسد دیکتاتور سابق این کشور را از این آرامگاه به جایی دیگر منتقل کنند.

 

بسیاری از قربانیان جنگ داخلی اسپانیا نیز در آرامگاه «وادی شهدا» دفن شده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر