کد خبر: 72770
A

موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان 06 تهران / ساخت پارک 35 هکتاری در اراضی پادگان

برگزاری یازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که خروج پادگان 06 تهران و طرح مرکز مدنی پاسداران در شورای‌عالی به تصویب رسید، گفت: تبدیل 35 هکتار از 50 هکتار اراضی پادگان 06 تهران و تبدیل آن به پارک برای منفعت عمومی نوید خوشی برای شهروندان این منطقه از کلانشهر تهران است.

موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان 06 تهران / ساخت پارک 35 هکتاری در اراضی پادگان

به گزارش دیده بان ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان 06 تهران) و همچنین طرح ساماندهی تپه‌های سنندج در شورا به تصویب رسید، بر حفظ و حراست از تپه‌های موجود در شهرها به عنوان میراث‌طبیعی تاکید کرد و گفت: در این دوره، طرح‌های جامع به صورت مساله‌محور، تهیه و بازنگری می‌شوند.

 

رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر حفظ و حراست از جایگاه تاریخی تپه‌های سنندج ادامه داد: در بازنگری طرح جامع سنندج، فرصت‌های متنوعی فراهم شود و فرصت‌های فراهم شده بتواند در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبتی ایجاد کند.

 

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: بازنگری طرح جامع به صورت مساله محور دنبال می شود. در این دوره تاکید بر این است که طرح جامع شهرها به صورت مساله محور تهیه و بازنگری شوند و مسائلی که مردم و شهرها با آن دست به گریبان هستند در تهیه و بازنگری طرح جامع شهرها مدنظر قرار بگیرد.

 

اسلامی ادامه داد: تهیه طرح‌های جامع به صورت مساله محور، کمک می‌کند تا هم کمبود سرانه‌ها جبران شود و هم نیاز شهرها با دیدگاه اجتماعی- اقتصادی حل شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان 06 تهران) به تصویب رسیده است، گفت: پادگان 06 تهران بر اساس قانون خروج پادگان ها از شهرها از منطقه پاسداران شهر تهران خارج می شود و در زمین50 هکتاری این پادگان پارک عمومی به مساحت 35 هکتار با هدف انتفاع شهر با همکاری شهرداری تهران ساخته خواهد شد.

 

همراهی ارتش، وزارت دفاع و موافقت فرماندهی معظم کل قوا

 

اسلامی با اشاره به اینکه جلسات کمیته فنی شورای‌عالی در خصوص مطالعات این طرح، جلسات مفیدی بوده و کار بزرگی در این باره با همکاری و همراهی ارتش، وزارت دفاع و مصوبه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است، بیان کرد: منطقه پاسداران منطقه پرترافیکی است و تبدیل 35 هکتار از 50 هکتار زمین های پادگان 06 به تهران و تبدیل آن به پارکی برای شهر تهران، هدیه ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می شود و فرصت غنیمتی است که برای احیای محیط زیست این شهر گامی بلند برداشته شود.

 

وزیر راه و شهرسازی ساخت اطلس‌مال در شمال شرق تهران را که دسترسی مناسبی هم برای آن اندیشیده نشده از طرح‌های نامناسب اجرا شده در کلانشهر تهران برشمرد و بر توجه به ارتباطات حمل ونقلی و ایستگاه های مترو در منطقه پاسداران برای طرح مرکز مدنی پاسداران از سوی شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد.

 

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر