کد خبر: 72993
A

حسین حبیبی: با رفتنِ شستا به بورس مخالفیم

حسین حبیبی با انتقاد از اظهارات وزیر کار گفت: به راحتی در مورد اموال ۴۳ میلیون نفر تصمیم نگیرند.

حسین حبیبی: با رفتنِ شستا به بورس مخالفیم

به گزارش دیده بان ایران؛ نهم آبان ماه، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) گفت: باید زیرمجموعه‌های شستا و کل شستا به بورس برود.

وی تاریخی برای عرضه سهام شستا یا زیرمجموعه‌های آن در بورس تعیین نکرد اما همین پافشاری مجدد بر واگذاری شستا – بخوانید اموال تاریخی کارگران- موجب نگرانی فعالان صنفی و کارگری شده است.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) با انتقاد از این نوع جهت‌گیری‌ها می‌گوید: با رفتن شرکت‌های شستا به بورس و واگذاری آن به بخش خصوصی بایستی به شدت مخالفت کنیم.

او تاکید می‌کند: ظاهرا هر موقع انتخاباتی پیش رو است سازمان تامین اجتماعی بیشترین طرفدار را دارد چون بستری مناسب برای تامین مالی آنهم از جیب کارگران است

حبیبی خطاب به مسئولان و تصمیم‌گیرندگان می‌گوید: فراموش نکنید بانک رفاه و شستا از محل حق بیمه ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی شکل گرفته که قرار است در روزگار اشتغال و بازنشستگی تامین کننده نیازهای مادی و معنوی ۴۳ میلیون تحت پوشش باشد؛ اموال و سود این اموال باید بتواند منابع مالی لازم برای انجام تعهدات مانند مستمری بازنشستگی، حوادث، بیماری و ازکارافتادگی و فوت را تامین کند.

او در پایان می‌گوید: باید با خواسته رئیس جمهور و سخن وزیر تعاون، کار ورفاه مبنی بر واگذاری بانک رفاه و شرکت‌های شستا که متعلق به کارگران است به مخالفت برخیزیم؛ اگر امروز سکوت کنیم همان اتفاقی که برای قراردادهای دائم در دهه ۷۰ افتاد، برای اموال کارگران نیز رخ می‌دهد؛ فردا پشیمانی هیچ سودی ندارد؛ نگذاریم برای اموال کارگران تصمیم بگیرند. 

ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر