کد خبر: 73034
A

نماینده مجلس: فردی که به خاطر 2.5 میلیون تومان به زندان افتاده را باید کمک کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: کسی که به خاطر 2.5 میلیون تومان بابت یک چک در زندان افتاده است را باید کمک کرد.

نماینده مجلس: فردی که به خاطر 2.5 میلیون تومان به زندان افتاده را باید کمک کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه خانه ملت در جریان بررسی دو فوریت طرح تقلیل مجازات در حبس تعزیری و در موافقت با این دو فوریت طی سخنانی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت است وآمریکا و اسرائیل در ذلت هستند. 

وی افزود: آقای رئیسی امروز امیدی را در مقابل با مسائلی همچون مسائل مربوط به حبس تعزیری برای نظام و اعتماد مردم ایجاد کرده است که همگان می‌دانند او به دنبال یک حرکت ا نقلابی است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: طرح تقلیل مجازات در حبس تعزیری می‌تواند به رئیس قوه قضاییه در این مسیر انقلابی کمک کند و درواقع هدف بزرگی است که زندانیان ما  کمترشوند. 

وی با اشاره به اینکه به جای ساختمان زندان‌ها ، باید دانشگاه و حوزه بسازیم گفت: هرچه زندانی‌ها زیادتر شوند تبعات بدی هم خواهد داشت پس خانواده آنها چه می‌شود همه آنها که انسان‌های فاسدی نیستند بنابراین خانواده آنها صاحب کرامت هستند لذا  نباید اجازه بدهیم که این افراد به زندان بروند. 

سالک با اشاره به اینکه دو فوریت طرح تقلیل مجازات در حبس تعزیری در شرایط کنونی ضروری به نظر می‌÷سد گفت: هرچه زندانیان ما بیشتر شود هزینه‌های آن هم بیشتر می‌شود و این آثار منفی فرهنگی دارد. چرا که به جای اینکه آنها پاک شوند گرفتار باندها می‌شوند بنابراین باید تلاش کرد که زندانی‌های ما کم شود و این صرفه‌جویی کمک به دولت است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: دو فوریتی این طرح می‌تواند یک سند پشتیبانی باشد و هرچه تلاش بیشتری کنیم در راستای اصلاح قانون مجازات اسلامی می‌تواند کمک‌کننده باشد. 

وی در خاتمه گفت: چنین طرحی در تقلیل زندانیان ما نقش دارد البته کسی که مفسد است را نمی‌گوییم اما کسی که به خاطر 2.5 یا 3 میلیون تومان بابت یک چک در زندان افتاده است را باید کمک کرد. / فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر