کد خبر: 73073
A
وزیر کشور:

افکار عمومی ایران، چین را شریک خوبی می‌دانند

وزیر کشور با اشاره به اینکه موضع گیری های کشور چین در مجامع بین المللی در همکاری با ایران، در داوری و نظر مردم ایران بسیار مهم بوده است، گفت: افکار عمومی ایران، چین را شریک و همکار خوب خود می دانند.

افکار عمومی ایران، چین را شریک خوبی می‌دانند

به گزارش دیده بان ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار چانگ هوا سفیر کشور چین در ایران با اشاره به روابط خوب ایران و چین گفت: نگاه ایران به همکاری و ارتباط با کشور چین بسیار مثبت و فزاینده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه موضع گیری های کشور چین در مجامع بین المللی در همکاری با ایران، در داوری و نظر مردم ایران بسیار مهم بوده است، افزود: افکار عمومی ایران، چین را شریک و همکار خوب خود می دانند.

وی همچنین با بیان اینکه رابطه ایران و چین را مستقل از سایر کشورها می دانیم، عنوان کرد: رابطه با کشور چین برای ما اصالت دارد و مطمئن هستیم که کشور بزرگ، مستقل و قدرتمند چین نیز در روابط با ایران تحت تاثیر سایر کشورها و یا فشارهای خارجی قرار نمی گیرد.

وزیر کشور همچنین به روابط خوب دو کشور در زمینه های مختلف ازجمله تجاری، اقتصادی، عمرانی و... اشاره کرد و افزود: با این حال ظرفیت دو کشور بیش از اینها است و امیدواریم متناسب با ظرفیتهای دو کشور همکاری ها ارتقا یابد.

رحمانی فضلی در ادامه به تفاهم نامه های همکاری امنیتی و انتظامی دو کشور اشاره و بر تلاش بیشتر بر اجرایی و عملیاتی شدن بیش از پیش آنها تاکید کرد.

وزیر کشور همچنین بر آمادگی ایران در همکاری بیشتر در زمینه های مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم و قاچاق مواد مخدر و همچنین همکاری میان نیروهای انتظامی و پلیس کشورها تاکید کرد و با بیان اینکه ایران تجارب خوبی در زمینه مبارزه با تروریسم دارد، افزود: ایران هم قربانی تروریسم بوده و هم مبارزات طولانی مدتی با تروریسم داشته که می تواند تجارب خود را در اختیار کشور چین قرار دهد.

وی همچنین اضافه کرد: ایران و چین همکاری بسیار خوبی در زمینه مدیریت حوادث غیرمترقبه و طبیعی نیز داشتند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود دخالتهای آمریکا، رژیم صهیونیستی و پولهای برخی از کشورهای منطقه در کنار فقر و جهل مردم را از عوامل اصلی تروریسم در منطقه برشمرد و تاکید کرد: تا زمانی که صلح و توسعه در کشورهای منطقه محقق نشود، تروریسم ریشه کن نخواهد شد.

وی ادامه داد: ایران امنیت بسیار بالایی دارد و هیچ نگرانی در خصوص امنیت داخلی نداریم. از تمامی افرادی که وارد کشور ایران می شوند همانند مردم ایران حفاظت می شود و در امنیت کامل خواهند بود.

رحمانی فضلی همچنین از ایده همکاری استانهای دو کشور استقبال کرد و گفت: ۳۱ استان ایران با ۳۱ استان کشور چین می توانند همکاری و ارتباط خوبی داشته باشند.

چانگ هوا سفیر کشور چین در ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به روابط صمیمانه دو کشور ایران و چین بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های امنیتی و انتظامی و پلیسی تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور به سطح راهبردی ارتقا یابد.

وی همچنین بر تقویت زمینه تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه های مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

سفیر چین در ایران با بیان اینکه دیدگاه این کشور در خصوص برجام همواره مشخص و ثابت بوده است، تاکید کرد: چین همواره با تحریم های یکجانبه، ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران مخالفت کرده است.

چانگ هوا همچنین لغو روادید ایران برای گردشگران چینی را گامی موثر در افزایش میزان حضور گردشگران این کشور در ایران برشمرد و ابراز امیدواری کرد این روند افزایشی ادامه پیدا کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر