کد خبر: 73080
A

زنگ استکبارستیزی در مدارس ایران نواخته شد

زنگ استکبارستیزی صبح امروز همزمان با ۱۳ آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مدارس سراسر کشور نواخته شد.

زنگ استکبارستیزی در مدارس ایران نواخته شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ زنگ استکبارستیزی امروز راس ساعت هشت صبح امروز در دبیرستان دخترانه دوره اول علی اکبر داور منطقه هفت تهران به صدا در آمد؛ و به طور همزمان در ۱۱۰ هزار مدرسه سراسر کشور نیز نواخته شد.

دانش آموزان تهرانی همگام با دیگر دانش آموزان در مدارس سراسر کشور قرار است پس از به صدا درآمدن زنگ استکبارستیزی و برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان ماه در راهپیمایی این روز شرکت کنند.

در این مراسم که شماری از مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز حضور داشتند دانش آموزان با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران و دست نوشت هایی با مضمون انزجار از آمریکا و سر دادن شعارهای ضد استکباری این روز را گرامی داشتند.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران در این مراسم گفت: در یوم الله ١٣ آبان سه حادثه تاریخی بود که یکی از آنها سالگرد تبعید امام راحل در سال ١٣۴٣ که ١۵ سال تمام را از امت جدا کرد، دومین حادثه به مناسبت سالگرد تبعید امام در سال ١٣۵٧ دانش آموزان در تهران بود که تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا سومین حادثه آن زمان بود. این سه حادثه بزرگ توسط دانشجویان و دانش آموزان رخ داد و نقطه عطفی در کشور بود و این نقش دانش آموزان در انقلاب را به اثبات می رساند چرا که ٣۶ هزار دانش آموز شهید و پنج هزار فرهنگی شهید را در این دوران تقدیم کردیم.

وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم هرگز بیگانگان به کشور برگردند.

در این مراسم سرود همگانی آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو توسط دانش آموزان قرائت شد و دانش آموزان پرچم ایران را بالا نگهداشتند و با صدای بلند این سرود را خواندند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر