کد خبر: 73137
A

جزییات اضافه شدن ۹ مقام دولتی و یک نهاد به تحریم های آمریکا

. وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز دوشنبه اعلام کرد نام ۹ فرد و یک نهاد را به فهرست تحریمی این کشور علیه ایران اضافه کرده است. بر اساس آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی آقایان «محمد باقری»، «حسین دهقان»، «حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد حادل»، «وحید حقانیان»، «حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای»، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» افرادی هستند که به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شده‌اند. خزانه‌داری آمریکا همچنین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

 جزییات اضافه شدن  ۹ مقام دولتی و یک نهاد به تحریم های آمریکا

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ وزارت خزانه‌داری آمریکادیروز  دوشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد. وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز دوشنبه اعلام کرد نام ۹ فرد و یک نهاد را به فهرست تحریمی این کشور علیه ایران اضافه کرده است. بر اساس آنچه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی آقایان «محمد باقری»، «حسین دهقان»، «حجت‌الاسلام و والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی»، «غلامعلی حداد حادل»، «وحید حقانیان»، «حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی خامنه‌ای»، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی»، «غلامعلی رشید»، «علی‌اکبر ولایتی» افرادی هستند که به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه شده‌اند. خزانه‌داری آمریکا همچنین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز (دیروز) وزارت خزانه داری آمریکا مقامات غیرمنتخبی را هدف قرار می‌دهد که اطراف رهبری ایران جمع شده‌اند و سیاستهای بی‌ثبات کننده را اجرا می‌کنند... این افراد با طیف گسترده‌ای از رفتارهای بدخواهانۀ رژیم از جمله انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ میلادی و انفجار مرکز همیاری اسرائیل در آرژانتین در ۱۹۹۴ میلادی همچنین شکنجه، قتل‌های فراقانونی و سرکوب غیرنظامیان مرتبط هستند.» بنا بر این بیانیه، محمد محمدی گلپایگانی و علی اکبر ولایتی به رژیم ایران کمک کرده‌اند تا خطوط اعتباری را برای رژیم بشار اسد گسترش دهند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که جایزۀ دریافت اطلاعات معتبر دربارۀ سرنوشت رابرت لوینسون، کارمند بازنشسته پلیس فدرال آمریکا را تا مبلغ ۲۰ میلیون دلار افزایش داده است. گفتۀ می‌شود لوینسون که برای انجام تحقیقات دربارۀ قاچاق سیگار به ایران رفته بوده، ماموریت مخفی دیگری نیز داشته و به همین دلیل در خاک ایران ناپدید شده است. لوینسون آخرین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی در جزیره کیش دیده شده است.

خبر اعمال این تحریم‌ها همچنین جایزه تعیین شده برای کسب اطلاعات دربارۀ لوینسون، همزمان با چهلمین سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران منتشر شده است؛ حادثه‌ای که در پی آن ۵۳ دیپلمات آمریکا برای ۴۴۴ روز به گروگان دانشجویان انقلابی ایران درآمدند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر