کد خبر: 73198
A

رئیس پلیس فتا خبر داد؛ دستگیری کلاهبردار سایت آژانس مسافرتی قلابی

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری یک کلاهبردار فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با ساخت سایتی شبیه به سایت شرکت خدماتی مسافرتی از مسافران هوائی کلاهبرداری می کرد.

رئیس پلیس فتا خبر داد؛ دستگیری کلاهبردار سایت آژانس مسافرتی قلابی

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سرهنگ تورج کاظمی در تشریح این خبر، اظهار کرد: نماینده حقوقی یکی از شرکت های مسافرتی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد تعدادی از مسافران شرکت به دفتر شرکت خدماتی مسافرتی مراجعه و اظهار می دارند که بلیط هواپیما از شرکت خدماتی مسافرتی رزرو کرده اند و خواستار ارائه خدمات مسافرتی شده اند و حتی پرینت ثبت نام نیز در اختیار دارند، ولی در بررسی وضعیت ثبت نام مسافران چنین ثبت نامی در سایت شرکت انجام نشده است و این باعث سرگردانی شهروندان و لطمه به اعتبار آژانس مسافرتی شده است.

این مقام انتظامی گفت: شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند فردی با طراحی سایتی شبیه به سایت اصلی شرکت خدمات مسافرتی اقدام به ثبت نام مسافران و رزرو هواپیما کرده و مبالغی نیز از آنان دریافت کرده است.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، هویت متهم که مردی 32 ساله و ساکن حوالی جاده کرج تهران است، شناسایی شد، گفت: با هماهنگی دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای متهم درمحل سکونتش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا انتقال یافت.

وی ابراز داشت: متهم در پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت: به علت مشکلات مالی تصمیم به ساخت صفحه جعلی نموده است.

کاظمی با تاکید بر اینکه مسافران هوائی در هنگام ثبت نام به نشانی دقیق شرکت ها مراجعه کند و از آدرس اینترنتی صفحات سایت ها مطمئن شوند، افزود: متهم پس از تحقیات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر