کد خبر: 73272
A
محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی:

آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی وصل شد/ بازسازی مناطق زلزله‌زده نیازمند منابع مالی کافی است

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه منابع مالی کافی برای بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در زلزله نیاز داریم، گفت: هر چند برخی دستگاه‌ها برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند، اما منابع هرچه بیشتر باشد، بازسازی نیز با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی وصل شد/ بازسازی مناطق زلزله‌زده نیازمند منابع مالی کافی است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: این حادثه شش شهر و 140 روستا در استان ما را تحت تاثیر قرار داد و علاوه بر پنج فوتی بیش از 500 نفر نیز مصدوم بر جای گذاشت که این تعداد بیشتر در شرایط اضطرار و اضطراب، دچار صدمه شده بودند و اکنون نیز حدود 10 الی 15 نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: این زمین‌لرزه جزو معدود زلزله‌هایی بود که در دو ساعت اول بیش از 40 پس لرزه خیلی شدید داشت و عصر جمعه هم که زلزله‌ای به قدرت 4.8 ریشتر روی داد که قدری نگرانی در مناطق ایجاد کرد البته جای نگرانی نیست و تخلیه شدن انرژی زمین ما را از زلزله‌های بعدی مصون نگه می‌دارد.


پورمحمدی افزود: تعدادی از خانواده‌ها که امکاناتی داشتند و خانه‌هایشان را بازسازی کردند، آسیب جدی ندیدند، اما اغلب خانه‌های تخریب شده کاهگلی و ساکنان آن افراد کم بضاعت هستند.


وی در ادامه با مقایسه تعداد تلفات زمین لرزه میانه با دیگر زمین لرزه‌های رخ داده در کشور، گفت: بزرگ بودن وسعت میانه، کم بودن جمعیت روستایی و پراکنده بودن روستاهای این شهرستان از عمده علل کم بودن تلفاتی زمین لرزه در این منطقه است.


استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق آخرین آمار 1500 واحد مسکونی و برخی واحدهای عمومی در این زمین لرزه تخریب و تعداد زیادی از احشام نیز تلف شدند که پس از ارزیابی‌ها شروع به بازسازی واحدهای آسیب دیده می‌شود.


وی با اشاره به برطرف شدن مشکلات در حوزه زیرساختی و برقرار بودن ارتباط در مناطق زلزله زده گفت: مشکلات موجود در زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز و مشکلات در محورهای مواصلاتی برطرف شده و اکنون ارتباط برقرار است.

 

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر