کد خبر: 73284
A

نماینده مجلس: تصویب نشدن FATF بستن راه‌های تجارت با دنیاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عواقب عدم تصویب لوایح FATF «گروه ویژه اقدام مالی» در مجمع تشخیص مصلحت،گفت: اگر این لوایح تصویب نشود در واقع دور تجارت با جهان سیم خاردار می‌کشیم.

نماینده مجلس: تصویب نشدن FATF بستن راه‌های تجارت با دنیاست

به گزارش دیده بان ایران؛  معصومه آقاپور علی‌شاهی در همین رابطه اظهار داشت: تصویب نشدن FATF به منزله این است که ما خلاف جریان رودخانه تجارت جهانی حرکت می کنیم و با این روند این سووال مطرح می شود که آیا می توان در اقتصاد و تجارت با دنیا موفق شد.

وی با بیان اینکه FATF یک روال و قانونی جهت بخش مالی هر کشور است،افزود: FATF هزار و یک شاخص دارد که در حال حاضر فقط 32 شاخص آن اجرا می شود و خیلی از کشورهای عضو این پیمان فقط 10 شاخص آن را اجرا می کنند و تعدادی را نیز اجرا نمی کنند اما عضو این پیمان هستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی ما در مراودات بین المللی صداقت و شفافیت ماست؛ما شفافیت مان هم در برجام و هم در این شاخص ها مشخص است و باید شفافیت مان در مواضع مالی را به دنیا ثابت کنیم.

آقاپور علی‌شاهی با بیان اینکه خیلی از کشورها که از نظر امکانات از ما پایین هستند از سال 2015 عضو FATF هستند ،افزود: FATF دو شاخص کاربردی برای کشور ما دارد که اثبات حقانیت ایران در صداقت و دوستی با دنیا و رشد اقتصاد و توسعه تجاری با دنیا از جمله این شاخص ها است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر