کد خبر: 73409
A

میرسلیم: لاریجانی از قم نامزد انتخابات مجلس نشود

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به ماجراهایی که در دو سال گذشته در قم رخ داده است، اگر لاریجانی قصد شرکت در انتخابات مجلس داشته باشد، مناسب‌تر است از حوزه دیگری نامزد شود.

میرسلیم: لاریجانی از قم نامزد انتخابات مجلس نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدمصطفی میرسلیم در ارزیابی از روند فعالیت انتخاباتی اصولگرایان اظهار کرد: در حال حاضر اصولگرایان در تلاش هستند تا ضعفی که در قانون انتخابات وجود دارد را با همگرایی خود جبران کنند و در این راه قدم‌های مثبتی برداشته‌اند.

 

وی درباره انتشار لیست انتخاباتی قم و حذف نام لاریجانی از این لیست تصریح کرد: با توجه به ماجراهایی که در دو سال گذشته در قم رخ داده است ، اگر آقای لاریجانی قصد شرکت در انتخابات مجلس داشته باشد، مناسب‌تر است از حوزه دیگری نامزد شود.البته فهرست‌هایی که این روزها منتشر می شود، رسمیت ندارد و فقط نشان دهند برخی تمایلات سیاسی است.

این فعال سیاسی درباره مهم‌ترین نگرانی و دغدغه جریان اصولگرایی برای خاطرنشان کرد: جریان اصولگرا نگرانی برای اصل انتخابات ندارد.خیلی بهتر بود وزارت کشور در سه سال گذشته اهتمام می ورزید و قانون جامع را با استفاده از سیاست‌های کلی ابلاغی به صورت لایحه تدوین و تقدیم مجلس می کرد تا ضعف‌های عمده ای که در قانون وجود دارد و اگر نگرانی باشد به آنها بر می گردد، رفع می شد.اما دغدغه این جریان ضایع شدن فرصت‌های ارزشمندی است که در بیش از شش سال گذشته از دست رفته است و دولت و مجلس هر دو باید مسئولیت آن را بپذیرند و فرافکنی نکنند.

میرسلیم همچنین درباره احتمال تهدید بودن جریان منتسب به احمدی‌نژاد برای اصولگرایان خاطرنشان کرد: هر جریانی که اصولگرا باشد و به محور ائتلاف بپیوندد به پیروزی قاطع کمک خواهد کرد و اگر به رقابت با اصولگرایی دست زند، خود را منزوی می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زمینه برای رای آوری و پیروزی اصولگرایان در انتخابات فراهم است، گفت:  اگر آینده کشور در مدّ نظر باشد و ائتلاف به شکل مناسبی قوام بگیرد، با وجود سمپاشی جریان‌های رقیب اصولگرایی و روش‌هایی که برای تضعیف روحیه مردم بکارگرفته اند و نیز یأس آفرینی، ان شاءالله پیروزی مردم و اصولگرایان که خواهان متحول کردن وضع ناهنجار کنونی است، قطعی خواهد بود./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر