کد خبر: 73446
A

بادامچیان: FATF مشکوک و مغایر منافع ملی است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: FATF هم مثل برجام است و از قراردادهای مشکوک و تفسیرپذیر بوده و نتیجه آن براساس کارهای کارشناسی که صورت گرفته است، با منافع ملی ایران مغایرت دارد.

بادامچیان: FATF مشکوک و مغایر منافع ملی است

به گزارش دیده بان ایران؛ اسدالله بادامچیان در پایان نشست شورای دبیران حزب موتلفه اظهار کرد: هوشیاری در برابر مأمورین خارجی آژانس انرژی اتمی که احتمال نفوذ در آنها وجود دارد، موجب تقدیر است و رویداد اخیر نشان می‌دهد دستگاه‌های غربی تا چه اندازه اعتماد دیگران به خودشان را کاهش داده‌اند و تکرار چنین مواردی هیچ آبرویی برای آنها باقی نخواهد گذاشت. از طرفی این دستگاه‌ها و از جمله آژانس باید مراقبت کنند که ابزار خرابکاری و خرابکاران نباشد و با قاطعیت، نفوذی‌ها را محکوم سازد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: همان طور که اروپا به علت تغییر شرایط بین المللی و بحران داخلی آمریکا نیازی به ناتو ندارد، در موضوع برجام نیز به زودی درخواهد یافت که باید سیاست مستقل از آمریکا و در جهت منافع اروپا و اجرای تعهدات خود را اتخاذ کند. منافع ملی ملت‌های اروپایی در جدایی از آمریکا و ارتباط احترام آمیز متقابل با ایران است نه اینکه رئیس‌جمهور فرانسه به شکل نوکر آمریکا جلوه کند.

وی درباره اصرار بعضی از جناح های سیاسی درباره تسلیم ایران در برابر FATF افزود: این هم مثل برجام است و از قراردادهای مشکوک و تفسیرپذیر بوده و نتیجه آن براساس کارهای کارشناسی که صورت گرفته است، با منافع ملی ایران مغایرت دارد. منشاء پول های کثیف در روابط استعماری غرب است و هیچ اعتمادی به آنها نیست.

بادامچیان تأکید کرد: آمریکا مأیوس از حمله نظامی و دچار عصبانیت از بحران‌های شدید داخلی و سیاست‌های شکننده خارجی تا حد استیضاح رئیس‌جمهور گام برداشته است و اکنون می‌خواهد با فرافکنی، بحران‌های خارجی ایجاد کند و الا هر صاحب نظری می داند که توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در عراق و لبنان و سایر کشورها در نهایت به شکست های بیشتر آمریکا می انجامد.

وی ادامه داد: ملت های منطقه مانند ملت هوشیار و با بصیرت ایران، این نقشه های خون آلوده را با عوامل وابسته به توطئه گران بشناسند و آنها را با تدبیر، باطل سازند. خائنان و فراعنه که به بن بست می رسند، بی‌رحم تر و جلادتر می شوند و ملت ها باید با هوشیاری و مقاومت، این برهه را بگذرانند و پیروزی با حق و با ملت‌هاست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با تبریک هفته وحدت و میلاد مسعود پیامبر رحمت به همه مسلمانان اظهار داشت: مسلمانان همه پیرو اسلام و پیامبر اعظم(ص) و قرآن هستند و رو به یک قبله دارند. رضای خدای متعال و پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم این است که آنها همه باهم «ید واحده» باشند و مشمول رحماء بینهم شوند و اجازه ندهند مزدوران دشمنان اسلام ولو با رنگ دروغی داعشی و تشیع انگلیسی، در بین اهل اسلام تفرقه و جدال ایجاد کنند.

وی با تسلیت حادثه زلزله در آذربایجان شرقی به بازماندگان مرحومین و اظهار همدردی و مسئلت شفای کامل برای مجروحین، از سرعت رسیدگی به زلزله زدگان تقدیر کرد و حضور سپاه، ارتش و نیروهای مسلح و نهادها را در تسکین آلام مردم و جبران خسارت وارده در اسرع وقت ممکن و مؤثر دانست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از دفاتر حزب در استان هایی که زلزله موجب صدمه به مردم شده خواست همه نوع همراهی و مساعدت و جمع آوری کمک های مورد لزوم را در حد امکانات حزب پیگیری کنند.

وی آغاز مراودات اقتصادی ایران با اوراسیا را گام بلند ایران در برابر تحریم های استعماری و استکباری دانست و خواست که زمینه این همکاری گسترده شود و سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی را در بر گیرد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر