کد خبر: 73530
A

تنش دوباره در جلسه دبیران کل احزاب/ جنجال بر سر ابطال و برگزاری مجدد انتخابات/ حشمتیان نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ شد

دومین دوره انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب امروز ۲۱ آبانماه ۹۸ با حضور دبیران احزاب ملی برگزار شد.

تنش دوباره در جلسه دبیران کل احزاب/ جنجال بر سر ابطال و برگزاری مجدد انتخابات/ حشمتیان نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ شد

به گزارش دیده بان ایران؛  احمد حکیمی‌پور، شهیندخت مولاوردی، حجت الاسلام فومنی، مصطفی کواکبیان، اسدالله بادامچیان، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی خامنه‌ای، بهروز نعمتی، منوچهر متکی، جواد امام، قدرتعلی حشمتیان، ابراهیم اصغرزاده، علی شکوری‌راد، علی صوفی و حسن غفوری‌فرد و دیگر دبیران کل احزاب ملی در این انتخابات حضور داشتند.

حسین کمالی، قدرتعلی حشمتیان، حجت ملکی و حسن غفوری‌فرد چهار نامزد انتخابات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستند.

حمید ملانوری مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب پیش از برگزاری انتخابات با بیان اینکه این مراسم با حضور نماینده معاون سیاسی وزارت کشور به عنوان نماینده قوه مجریه همچنین نمایندگان قوه قضاییه و مجلس بعلاوه دبیران احزاب ملی برگزار می‌شود، گفت: نظارت بر این انتخابات توسط سه نفر به عنوان هیات نظارت انجام می‌شود که خانم پروانه مافی از مجلس، رمضان رنجبر از قوه قضاییه و بنده به عنوان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب حضور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در دور قبل که دوم آبان ماه برگزار شده بود بنا بر گزارش‌های ارائه شده به کمیسیون ماده ۱۰ و نظر هیات نظارت تصمیم بر این شد که امروز انتخابات دوباره برگزار شود، گفت: هفده نفر از دبیران کل احزاب ملی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند که در انتخابات پیش ۱۳ نفر از آنها انصراف دادند.

ملانوری افزود: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات برگزار می‌شود، حدنصاب جلسه با هر تعداد از دبیران کل قانونی است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  گفت:‌ ساز و کار انتخابات را با انتخاب هیات رئیسه سنی آغاز می‌شود و سپس هیات رئیسه دائم انتخاب می‌شوند و انتخابات توسط آنها برگزار می‌شود.

در ادامه قدرتعلی حشمتیان با اعتراض به انتخابات برگزار شده دور پیشین گفت: هیات رئیسه و آقای بادامچیان حق مرا خوردند، من برنده شده بودم.

وی افزود: اگر قرار است دوباره انتخابات برگزار شود باید بین من و آقای غفوری‌فرد برگزار شود.

ملانوری با تاکید اینکه انتخابات باطل نشده است، گفت: انتخابات طبق آنچه که کمیسیون و هیات نظارت تصمیم گرفته است، باید دوباره برگزار شود.

در ادامه حجت الاسلام فومنی در اعتراض به این موضوع گفت: برگزاری دوباره انتخابات غیرقانونی است و نمی‌توانید دوباره این کار را کنید و اگر بناست انتخابات برگزار شود، باید بین دو نفر که بیشترین رای را آورده‌اند، انتخاب انجام شود.

در این میان درگیری لفظی میان مصطفی کواکبیان و فومنی رخ داد و فومنی او را متهم کرد و گفت: برای اینکه بتوانید دوباره در انتخابات مجلس رای بیاورید می‌خواهید حسین کمالی را برنده کنید.

پس از آن اسدالله بادامچی ضمن فراخواندن دبیران احزاب به سعه صدر و خویشتن‌داری انتخاب شدن در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را آنقدر مهم ندانست که افراد با هم به چالش و بحث بپردازند و به تشریح وقایع انتخابات قبل پرداخت.

وی با اشاره به آبستراکسیون تعدادی از اعضا گفت: کار آنها اشتباه بوده است.

در اینجا کواکبیان گفت: پیش از اینکه کار آنها اشتباه باشد کار وزارت کشور اشتباه بوده که آنها (قائم مقام سه دبیر کل) را دعوت کرده است.

در ادامه بادامچیان از حسین کمالی و حجت ملکی درخواست کرد که انصراف دهند تا انتخابات بین حشمتیان و غفوری‌فرد برگذار شود.

 

"حشمتیان" نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ شد

هم‌چنین ایرنا نوشت: قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در دوره دوم جلسه انتخابات برای دوره ای ۲ ساله به عنوان نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی انتخاب شد.

پس از حواشی پیش آمده بر سر انتخاب عضو احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی در دوم آبان ماه و تعویق انتخابات، دوره دوم جلسه دبیران کل احزاب ملی برای انتخاب یک نماینده برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی عصر امروز -سه شنبه- با حضور حمید ملانوری شمسی مدیر کل سیاسی وزارت کشور، پروانه مافی نماینده قوه مقننه و  رمضان رنجبر نماینده رئیس قوه قضاییه در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه که بدون در نظر گرفتن  حدنصاب برگزار شد ۵۹ تن از دبیران کل ملی حضور داشتند که در مرحله اول حسین کمالی با ۲۷ رای، قدرتعلی حشمتیان ۱۶ رای، حسن غفوری فرد ۱۳ رای و حجت ملکی ۲ رای کسب کردند و هیچ کدام از نامزدها حائز حدنصاب "نصف به علاوه یک" نشدند.

با کشیده شدن رای گیری به مرحله دوم، حشمتیان ۳۱ رای در مقابل ۲۷ رای حسین کمالی، به عنوان  نماینده احزاب ملی در کمیسیون ماده ۱۰ انتخاب شد.

داوطلبان احزاب ملی برای عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ را افرادی چون حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، حسن غفوری فرد دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، قدرت علی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران و حجت ملکی دبیر کل حزب نیک اندیشان ایران اسلامی تشکیل می دادند.  

همچنین در جلسه صبح امروز دبیران کل احزاب استانی، محمد علی تبرایی دبیرکل مجمع دانشجویان و دانش آموختگان استان گلستان با بدست آوردن ۱۴ رای از مجموع ۱۶ دبیر کل شرکت کننده در این جلسه به عنوان عضو احزاب استانی در کمیسیون ماده ۱۰ انتخاب شد.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر