کد خبر: 73717
A
فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون امید مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

تصمیم سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین اشتباه است

تصمیم سران سه قوه برای افزایش قیمت بنزین اشتباه است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ افزایش قیمت بنزین در ساعت صفر روز جمعه 24 آبان ماه با واکنش های متعددی روبرو شده است. دولت از همان ساعات ابتدایی افزایش قیمت بنزین اعلام کرد؛ تصمیمات اخذ شده در رابطه با افزایش قیمت بنزین محصول جلسه مشترک سران سه قوه بوده است.

همین تصمیم و اعلام فوری آن سبب شد نمایندگان مجلس نسبت به این تصمیم واکنش نشان دهند. پروانه سلحشوری در حساب کاربری توئیتر خودنوشت" مجلس مدت هاست در راس امور قرار ندارد" و در اظهار نظری دیگر مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از تدوین طرحی خبر داد که دولت را ملزم به کاهش قیمت بنزین می کرد"

به دلیل اهمیت موضوع دیده بان ایران با نمایندگان مجلس در خصوص مصوبه افزایش قیمت بنزین گفت و گو کرده است.

فاطمه ذوالقدر نماینده اصلاح طلب در پاسخ به سوال دیده بان ایران درباره این موضوع که  آیا مجلس با افزایش قیمت بنزین به شکلی که در روز جمعه انجام شد موافق بوده است یا خیر؟

 

ما اصلاً خبر نداشتیم، ما هم از افزایش قیمت بنزین شگفت زده شدیم. بارها پیشنهاد افزایش قیمت بنزین به مجلس آمد و ما رد کردیم. نمایندگان مجلس هرگز با افزایش قیمت بنزین موافق نبوده و رای موافق ندادند. اگر هم بنابر افزایش قیمت بود باید هر سال شاهد افزایش گام به گام قیمت بنزین می بودیم. افزایش سه برابری قیمت بنزین به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

چون که همیشه مجلس به این طرح رای مخالف داده و  دولت هم می دانست مجلس قطعا مخالف است از مجلس نا امید شده و طرح را در جلسه سران قوا تصویب کرده اند.

مجلس حتی با بنزین لیتری 1500 تومان هم موافقت نکرده بود. سران سه قوه با توجه شرایط تحریم و مشکلات بودجه متاسفانه افزایش قیمت بنزین را به عنوان راه حلی برای برون رفت از بحران انتخاب کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود این تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه بود. چرا مجلس از تصمیم گیری در خصوص افزایش قیمت بنزین کنار گذاشته گفت:

مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین بود با توجه به شرایط معیشت مردم جهش سه برابری قیمت بنزین اشتباه است و افزایش قیمت باید تدریجی و در طول سال های آتی انجام شود افزایش قیمت بنزین به جامعه شوک وارد کرده است. فردا در مجلس و فراکسیون امید در این خصوص جلسه داریم. قطعا مجلس بررسی خواهد کرد تا تصمیم بهتری گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر