کد خبر: 73984
A

فرزام گلچین عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی: قطع اینترنت صادرات محصولات نفتی را دچار مشکل کرده است

فرزام گلچین عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اجرای نادرست قوانین مربوط به صادرات و یا تصمیمات خلق‌الساعه، صادرات فرآورده را دچار اختلال کرد ضمن اینکه قطعی اینترنت نیز مزید بر علت شده است.

فرزام گلچین عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی:  قطع اینترنت صادرات محصولات نفتی را دچار مشکل کرده است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ فرزام گلچین در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تاثیر قطعی اینترنت بر صادرات فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: صادرات قبل از قطع اینترنت هم با مشکل مواجه بود و حالا قطعی اینترنت نیز در این موضوع  بی‌تاثیر نیست.

وی افزود: دنیا، دنیای ارتباطات است وقتی ارتباطات به حداقل برسد، تاثیرگذار است. اما صادرات ما بیشتر تحت‌تاثیر قیمت و عواملی است که در کشور جاری است ولی اینترنت و عدم ارتباط با دنیای بیرون هم مزید بر علت شده است. 

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: قیمتی که برای مواد اولیه و تولید در کارخانجات اعلام می‌شود با قیمت نهایی محصول قابل فروش تناسب ندارد و مشکلاتی را برای صادرات بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه مشکل ما برای صادرات تحریم‌های بیرونی نیست، یادآور شد: مسائل گمرکی و تعزیرات هم دست به دست هم داده که روند صادرات را نزولی کرده است. مجموع قوانین و مقرراتی که یا اجرا نشده و یا درست اجرا نمی‌شود و یا بخش‌نامه و دستورالعمل‌هایی که جلوی تولید را گرفته، همگی باعث اختلال در صادرات فرآورده شده است. 

گلچین با بیان اینکه دستورالعمل جدید و خلق‌الساعه که برای گمرکات صادر می‌شود مشکلاتی را برای ما حادث می‌کند، خاطرنشان کرد: تمامی این مسائل نهایتا سنگی جلوی پای صادرکنندگان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر