کد خبر: 74031
A

نظر نامزدهای مطرح دموکرات درباره اعتراضات اخیر در ایران

نگاهی به مواضع اخیر نامزدهای مطرح حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا نشان می‌دهد آنها و دونالد ترامپ در حمایت از اتفاقات اخیر ایران هم‌نظر هستند.

نظر نامزدهای مطرح دموکرات درباره اعتراضات اخیر در ایران

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ نامزدهای حزب دموکرات هم طی روزهای اخیر همنوا با مواضع دولت جمهوری‌خواهاین کشور به حمایت از اغتشاش ها در ایران پرداخته‌اند.

در بین نامزدهای مطرح دموکرات و رقیب احتمالی ترامپ، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دوره هشت ساله ریاست جمهوری اوباما هنوز اظهارنظر صریحی درباره اغتشاشات اخیر ایران نکرده است.

 

الیزابت وارن

«الیزابت وارن» سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ۲۰۲۰ مدعی شد: «ایرانی‌ها در اعتراض به فساد و اقتدارگرایی به خیابان‌ها آمده‌اند. این مبارزه‌ای است که باید مردم ایران در نهایت آن را انجام داده و پیروز شوند اما ما از درخواست آنها برای شرافت، آزادی ارتباط با جهان خارج و حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز حمایت می‌کنیم».

 

برنی سندرز

«برنی سندرز» دیگر سناتور و نامزد دموکرات انتخابات هم در حمایت از اغتشاشات ایران طی پیامی توئیتری نوشت: همه مردم حق اعتراض برای رسیدن به یک آینده بهتر را دارند. من از دولت ایران می‌خواهم به قطع اینترنت و اعمال خشونت علیه معترضان پایان دهد».

پیت بوته‌جج

«پیت بوته‎‌جج» هم ادعا کرد: «من شجاعت معترضان ایرانی را تحسین می‌کنم و در حالی که آنها یک بار دیگر قیام کرده و خواستار تغییر شده‌اند، من در کنار آنها می‌ایستم. دولت ایران باید برای بهبود زندگی شهروندانش اقدام کند نه اینکه بار دیگر به خشونت و سانسور به منظور سرکوب اعتراضات رجوع کند».

«کامالا هریس» دیگر سناتور آمریکایی هم ادعا کرد: «دولت ایران به جای کشتن شهروندانش، نقض حقوق بشر، بستن اینترنت و بی ثبات کردن منطقه، باید به مردم خودش گوش داده و اصلاحات در پیش گیرد. من در کنار مردم شجاع ایران می‌ایستم».

 

کامالا هریس

«کوری بوکر» قانونگذار دموکرات سنای آمریکا هم در توئیتر خود ادعا کرد: «استفاده از خشونت مرگبار علیه معترضان مسالمت‌جو و سانسور، غیرقابل قبول است. دولت ایران باید همین حالا به این خشونت پایان داده و برای رفع نیازهای مردمش کار کند».

منبع: فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر