کد خبر: 74205
A
مدیر کل مرزی وزارت کشور:

موردی مبنی بر ورود سلاح و مهمات به داخل کشور در زمان اعتراضات نداشتیم

مدیرکل مرزی وزارت کشور با بیان اینکه در ناآرامیهای اخیر عراق و ایران هیچگونه مشکلی وجود نداشته از برداشته شدن محدودیت کشور عراق در روزهای اخیر برای سفر به این کشور خبرداد و گفت: در این ایام به مسئولان مربوطه اعلام کردیم رصد و اشرافشان را روی گروهک‌ها داشته باشند که خدایی ناکرده از این منظر مشکلی پیش نیاید. در حوزه ترددی و ورود سلاح و مهماتی که برای کشور مساله‌ساز باشد هم موردی را نداشتیم.

موردی مبنی بر ورود سلاح و مهمات به داخل کشور در زمان اعتراضات نداشتیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حسین قاسمی، مدیرکل امور مرزی وزارت کشوردرباره شرایط مرزهای کشور پس از ناآرامی‌های عراق، گفت: با توجه به اتفاقاتی که حدود یک ماه پیش در کشور عراق رخ داد و ناآرامی‌هایی که در شهرهای مرزی و شهرهای زیارتی وجود داشت، دولت عراق به جهت حفظ جان شهروندان ایرانی از پذیرش آنها خودداری کرد.

وی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور محدودیتی برای تردد در مرزها نداشت و مرزها به سمت عراق باز بوده است، منتها دولت عراق به علت شرایط داخلی خودشان از پذیرش شهروندان ایرانی امتناع کردند و مرزهایشان را بستند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور افزود: نهایتا وزارت امور خارجه کشورمان در توصیه‌ای به شهروندان از آنها خواست که با توجه به اتفاقات کشور عراق سفر‌‌های کاری، زیارتی یا هر گونه سفر دیگر خود را به تعویق بیاندازد و تا عادی شدن شرایط از حضور شهروندان در عراق جلوگیری شود، علی ای‌حال هیچ محدودیتی از طرف ما در مرزها اعمال نشد.

وی تاکید کرد: نه دولت افغانستان و نه دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه محدودیتی درباره مرزهای شرقی ندارند و در طول هشت ماه گذشته هیچ کدام از مرزهای ما با افغانستان بسته نشده است.

قاسمی در مورد‌ وضعیت مرزی در ناآرامی‌ها‌ی اخیر کشور با بیان اینکه اتفاقات اخیر تاثیری در مرزها نداشته است، گفت: وقتی شرایط ناآرامی، اغتشاش و اختلال در وضعیت عادی کشور رخ می‌دهد، احتمال این وجود دارد که یک عده عناصر مساله‌دار و وابسته به جریان‌های معاند و گروهکی بخواهند برای اجرای اهداف و نقشه‌های شوم خودشان به داخل کشور تردد داشته باشند که ما در این شرایط، هشدارهایی را  به نهادهایی که در مرز‌ها مسئول کنترل و نظارت بر ترددها هستند، می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در مورد اخیر نیز اعلام کردیم در این ایام رصد و اشرافشان را روی گروهک‌ها داشته باشند که خدایی ناکرده از این منظر مشکلی پیش نیاید، تصریح کرد: در حوزه ترددی و ورود سلاح و مهمات که برای کشور مساله‌ساز باشد هم موردی را نداشتیم.

مدیل کل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در این شرایط که استقرار کامل امنیت در عراق صورت نگرفته است ممکن است از لحاظ عقلی کار درست این باشد که زمانی که شرایط آرام شد مسافرت‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه ما مرزها را نبسته‌ایم و اگر کسی به قصد سفر به عراق به مرزها مراجعه کند مشکلی وجود ندارد، گفت: دولت عراق در دو_ سه روز گذشته ممنوعیت سابق خود را از مرزها برداشته است و رفت و‌آمد انجام می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر