کد خبر: 74233
A
دیده بان ایران مطرح کرد:

وعده "روحانی" برای سرکشی نکردن به حساب مردم هم توخالی بود!

حالا اما خبر رسیده است، وعده ای که در ابتدای کار دولت یازدهم قاطعانه مطرح شد نقض می شود. ماجرا از این قرار است که خبر رسیده است، وزارت رفاه و سازمان هدفمندی براحتی می‌توانند به حساب بانکی مردم دسترسی داشته باشند بدون اینکه خود به طور مستقیم وارد عمل شوند.

وعده "روحانی" برای سرکشی نکردن به حساب مردم هم توخالی بود!

به گزارش دیده بان ایران، هنوز از خاطرمان نرفته است که حسن روحانی در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرکشی کردن حساب مردم برای حذف یارانه نقدی، مقابل دوربین‌های صدا و سیما بشدت با این مساله مخالفت کرد و در ادامه مسؤولان وزارت اقتصاد نیز این موضوع را تکذیب کردند و وعده دادند به حساب مردم سرکشی نمی‌کنند.

حالا اما خبر رسیده است، وعده ای که در ابتدای کار دولت یازدهم قاطعانه مطرح شد نقض می شود. ماجرا از این قرار است که خبر رسیده است، وزارت رفاه و سازمان هدفمندی براحتی می‌توانند به حساب بانکی مردم دسترسی داشته باشند بدون اینکه خود به طور مستقیم وارد عمل شوند.

احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز گفت:‌ از این ماه به بعد هر کس می‌خواهد بسته حمایتی معیشتی دریافت کند، به شرط بررسی همه حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی خواهد بود.

او اعلام کرد که کسانی که دارای خودرویی با قیمت بالاتر از ۲۵۰ میلیون تومان، واحد مسکونی با قیمت بالاتر از یک میلیارد و دویست میلیون تومان در تهران و ۹۰۰ میلیون تومان در شهرستان‌ها، حکم حقوقی بالاتر از ۵ میلیون تومان، دارا بودن بیش از یک شاغل در خانواده و ... هستند مشمول دریافت این بسته حمایتی نخواهند بود.

کمی بعدتر هم محمد شریعتمداری، هم در گفت و گو با رسانه ها گفت که:  کسانی که دارای ملک بیشتر از یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

وی ادامه داد: کسانی هم که یارانه مربوطه را نگرفته اند و شکایت خود را از طریق کد دستوری *6369# ثبت کنند در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند و اگر شرایط لازم را داشتند و جزو طبقات متوسط و کم‌درآمد بودند از زمان شروع طرح حمایتی این مبلغ را دریافت می‌کنند و چنانچه مشمول نشوند به آنها تعلق نمی‌گیرد.

فروردین ماه سال 93 بود که برخی از اقتصاددان ها مانند توکلی، پورابراهیمی، تاجگردون، بحرینی،رجایی مفتح،مصباحی مقدم در نامه ای به رییس جمهور بر لزوم افشای اطلاعات گردش مالی حساب مردم و بنگاههای اقتصادی برای شفافیت مالی تاکید کرده بودند. 

حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه از اسفندماه سال 93 رسما آغاز شد اما به‌دلیل نبود بانک اطلاعاتی دقیق، خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه هم از فهرست یارانه‌بگیران حذف شدند. به عبارت دیگر، دولت به جای حذف یارانه اقشار مرفه و برخوردار جامعه، خانوارهایی را مشمول عدم دریافت یارانه کرده است که به لحاظ درآمدی در سطح بسیار پایین جامعه قرار دارند.

این در حالی است که با توجه به بالاگرفتن اعتراضات به دلیل افزایش شبانه قیمت بنزین و به دنبال آن حس بی اعتمادی که بین مردم و دولت در کشور ایجاد شده است به نظر می رسد سرکشی حساب های مردم تیر خلاص دیگری باشد بر پیکر کسانی که به امید اقتصادی منسجم تر طی این سال ها دو مرتبه پای صندوق های رای حاضر شدند.

بیشتر بخوانید:

متقاضیان بسته حمایت معیشتی چه مجوزهایی به دولت می‌دهند؟

شریعتمداری مشخصات حذف شدگان را اعلام کرد/ حساب بانکی متقاضیان دریافت کمک معیشتی بررسی می‌شود

 

 

 

 

 

 

 


 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر