کد خبر: 74290
A

توصیه دفتر رهبری برای ممانعت از استیضاح وزیر کشاورزی؟!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اخیرا عنوان شده که دفتر مقام معظم رهبری در روند استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در گذشته ممانعت ایجاد کرده که این صحت ندارد و هیچ پیغامی در این باره برای نمایندگان و مجلس ارسال نشده است.

توصیه دفتر رهبری برای ممانعت از استیضاح وزیر کشاورزی؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به استعفای حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار داشت: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی روند قانونی خود را در مجلس طی کرده و قرار بود در نشست علنی دیروز (سه شنبه) مجلس این موضوع بررسی شود، اما به دلیل استعفای حجتی و پذیرش این استعفا از سوی رییس جمهور، طرح استیضاح متوقف شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: این موضوع که اخیرا از سوی یکی از نمایندگان عنوان شده مبنی بر اینکه دفتر مقام معظم رهبری در روند استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در گذشته ممانعت ایجاد کرده صحت ندارد و هیچ پیغامی در این باره برای نمایندگان و مجلس ارسال نشده است. اگر مقام معظم رهبری درباره موضوعی فرمایش و یا تاکید داشته باشند صراحتا بیان می کنند، همانگونه که نظر خود را درباره مصوبه اخیر سران قوا شفاف بیان فرمودند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره بر لزوم رعایت قوانین و مقررات تاکید کرده اند.

امیر حسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: استیضاح وزیر کشاورزی در حال طی روال قانونی خود در هیئت رییسه بود و اگر ایشان استعفا نمی داد، در دستور قرار می گرفت. هیچ شخص یا نهادی، مانع برگزاری استیضاح وزیر کشاورزی نبوده است. حمایت رهبر انقلاب از دولت ها نباید مایه سوتعبیر شود.

تکذیب ادعای صادقی؛ پیامی از سوی دفتر رهبر انقلاب درباره استیضاح حجتی به مجلس ارسال نشده

بر اساس این گزارش، روز گذشته محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: وزیر جهاد کشاورزی سرانجام با استعفا از استیضاح گریخت؛ ماهها بود که هیأت رئیسه مجلس به بهانه‌ی حمایت‌ بعضی از اشخاص در دفتر مقام رهبری از قراردادن استیضاح در دستور کار مجلس تعلل می‌کرد. این بار که با اصرار نمایندگان استیضاح در دستور قرار گرفت وزیر به استعفا متوسل شد!

فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر