کد خبر: 74327
A

محمدرضا عارف: کار‌ها باید به دولت محلی سپرده شود

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارها باید به دولت محلی سپرده شود، گفت: باید مدیریت یکپارچه ایجاد شود.

محمدرضا عارف: کار‌ها باید به دولت محلی سپرده شود

به گزارش دیده بان ایران؛  محمد رضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی در اولین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری گفت: مقوله مهم بهره وری و مدیریت شهری باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و از فرصتی که در این همایش پیش آمده تشکر می کنم.

وی افزود: قطعا بهره وری بحث مهمی است و در مدیریت شهری کار مستمر و پر تلاش را می طلبد.

عارف ادامه داد: خواهش من تشکیل دبیرخانه دایمی با حضور دستگاه های اجرایی و چند دانشگاه است تا در این موضوع به وضعیت مطلوبی برسیم و قطعا این تلاش باید ادامه پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما امروز بحث مدیریت شهری را مدیریت یکپارچه شهری می دانیم و بجز این هم امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: ما روی روستاها نام شهر می گذاریم و بالطبع آن توقع و سبک سیاق مردم هم تغییر می کند.

عارف خاطرنشان کرد: باید به چالش های جدی و اولویت های مدیریت یکپارچه شهری پرداخته شود همانطور که در قانون اساسی جهت گیری ها سمت و سوی خوبی برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری گرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه سوم هم واگذاری مسوولیت ها و تصدی گری ها پیگیری شده است.

وی ادامه داد: امروز احساس یک مدیر دولتی این است که اگر کار خوب انجام دهد بهتر است تا آن کار را به فرد دیگری واگذار کند تا انجام شود این نگاه باید اصلاح شود که با موانعی در عمل روبرو شدیم.

وی افزود: با تفسیری که در اصل ۴۴ قانون اساسی می شود این عمل باید محقق می شد اما بخش های عمومی و شهرداری ها از آن استقبال نکردند البته با تصویب سیاست های کلی اصل ۴۴ این مشکل حل شد و بهانه‌هایی که در بحث مدیریت شهری بود کمتر مطرح می شود.

عارف گفت: در قانون اساسی نیز در اصول صد تا صد و شش جهت گیری ها و فلسفه حاکمیت مردم مورد تاکید قرار گرفته و با جایگاهی که برای شورا در نظر گرفته شده نظارت بر امور شهری را مورد تاکید قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم مدیریت شهری به صورت یکپارچه محقق شود قطعا در آن نیاز به مرجعی برای قانون گذاری داریم که آن مرجع شوراها هستند که تعبیر من در مورد آن پارلمان محلی است.

وی افزود: در حقیقت دولت تا دروازه شهر مجاز است که بیاید و باید اجازه دهد با ساز و کار قانونی قانونگذاری در شهر توسط پارلمان محلی انجام شود./ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر