کد خبر: 74454
A

احمد شیرزاد: مردم احساس امید نکنند، رأی نمی‌دهند/ برای اقتدارگرایان مهم نیست چه بلایی سر کشور و البته مردم می‌آید

احمد شیرزاد گفت‌: هر انتخاباتی که در کشور برگزار می‌شود،‌ اهمیت خاص خودش را دارد. انتخابات مجلس یازدهم، به دلیل فشار حداکثری خارجی‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس باید گفت آمدن یا نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی خیلی مهم است.

احمد شیرزاد: مردم احساس امید نکنند، رأی نمی‌دهند/ برای اقتدارگرایان مهم نیست چه بلایی سر کشور و البته مردم می‌آید
به گزارش دیده بان ایران؛ روز انتخاب نمایندگان یازدهمین دوره مجلس کم‌کم از راه می‌رسد و شواهد نشان از تداوم فضایی دارد که مانع حضور همه شایسته‌ها در انتخابات می‌شود، آن هم انتخاباتی که به دلیل وضعیت پیش‌آمده بین جمهوری اسلامی و نظام بین‌الملل می‌تواند انتخاباتی حساس تلقی شود.

 

احمد شیرزاد، فعال اصلاح‌طلب که در دوره ششم مجلس شورای اسلامی تجربه مجلس‌نشینی دارد، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با ذکر اینکه «مردم احساس امید نکنند، رأی نمی‌دهند» به پرسش‌های طرح‌شده پاسخ گفت.

 

***

 

آمدن یا نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی خیلی مهم است

 

*می‌توان گفت انتخابات مجلس یازدهم انتخاباتی حساس‌تر و مهم‌تر نسبت به انتخابات گذشته است؟


هر انتخاباتی که در کشور برگزار می‌شود،‌ اهمیت خاص خودش را دارد. اگر به تاریخچه انتخاباتی نگاهی بیندازیم، می‌بینیم در هر مقطعی به دلیل یا دلایلی رأی دادن یا ندادن مردم اهمیت داشت. مشخصاً درباره انتخابات مجلس یازدهم باید گفت، به دلیل فشار حداکثری خارجی‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. پس آمدن یا نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی خیلی مهم است.

 

باید سازوکاری تعیین کنند تا مشارکت به بیشترین حالت ممکن خود برسد

 

*اینکه می‌گویید «آمدن یا نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی خیلی مهم است» دلیل خوبی برای تعدیل سیاست‌هایی است که موجب کم‌رونقی انتخابات می‌شود؟

 

پیش از این امیدوار بودیم این اتفاق بیفتد. اما هر چقدر به روز رأی‌گیری نزدیک می‌شویم امیدمان برای تلطیف نظارت استصوابی کمرنگ‌تر می‌شود. این در حالی است که اگر کسی واقعاً دنبال رشد کشور باشد و در پی این برود تا امور روندی منطقی به خود بگیرد‌ باید سازوکاری تعیین کنند تا مشارکت مردم در رأی‌ دادن به بیشترین حالت ممکن خود برسد.

 

البته مشارکت با ورد، دعا و جادو امکان‌پذیر نیست. در واقع مردم احساس امید نکنند، رأی نمی‌دهند. باید دید آیا همه کسانی که دستی در انتخابات دارند یا قدرتی در اختیار خود می‌بینند شرایط را درک می‌کنند که باید گفت متاسفانه شواهد چیز دیگری نشان می‌دهد و ظاهراً قرارشان بر روال قبل خواهد بود. حتی آنها احساس می‌کنند در شرایط فعلی می‌توانند دوستان خود را وارد مجلس کنند و خودشان امور را بر عهده بگیرند. این رویکردشان به این دلیل است که پیش خود می‌گویند کسی نمی‌تواند روی حرف‌شان حرفی بزند.

 

اقتدارگریان فقط منافع خود را می‌بینند

 

*اما این رویکرد هزینه‌ساز است.

 

همه می‌دانند چنین رویکردی چه خطرهایی را پیش روی کشور می‌گذارد. اما اقتدارگریان فقط منافع خود را می‌بینند و برایشان مهم نیست چه بلایی سر کشور و البته مردم می‌آید که باید اذعان کرد چنین رفتاری تاسف‌برانگیز است./ اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر