کد خبر: 74524
A

ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ/ پلیس به معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد

هزاران معترض دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ امروز «یکشنبه» پس از یک هفته نسبتا آرام به همراه خانواده‌هایشان در اعتراض به استفاده پلیس از گاز اشک‌آور به خیابان آمدند اما پلیس باز هم برای متفرق کردن معترضان به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شد.

ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ/ پلیس به معترضان گاز اشک‌آور شلیک کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ پلیس هنگ‌کنگ برای متفرق کردن اعتراضات امروز هم به شلیک گاز اشک‌آور متوسل شد. این اعتراضات عمدتا در منطقه تجاری تسم تسای تسوی رخ داده است و پس از آن به وقوع پیوست که صدها تن به سمت کنسولگری آمریکا حرکت کردند تا از حمایت آمریکا از این اعتراضات قدردانی کنند. پلیس پس از شلیک گاز اشک‌آور چندین تن را بازداشت کرد.

 

معترضان با حمل بادکنک‌های زرد رنگ و بنرهایی با نوشته «گاز اشک آور نه، فرزندانمان را نجات دهید»، از ناحیه تجاری مرکزی شهر به سمت مقر دولت در این جزیره اصلی هنگ‌کنگ حرکت می‌کردند. سه راهپیمایی برای یکشنبه برنامه‌ریزی شده و همگی مورد تایید مقامات قرار گرفته‌اند. روز شنبه دانش‌آموزان دوره متوسطه و بازنشستگان به سایرین پیوستند تا به اعتراض به آنچه که آن‌ها وحشیگری پلیس و دستگیری‌های غیرقانونی می‌نامند، اعتراض کنند.

 

آن‌ها همچنین با حمل پوسترهایی از ترامپ خواستار مداخله آمریکا و ترامپ در هنگ‌کنگ شدند.

 

فعالان متعهد شده‌اند که جنبش حرکتی را که نزدیک به شش ماه قلمرو تحت کنترل چین را درنوردیده است، حفظ کنند.

 

یک زن به نام وونگ که به همراه همسر و فرزند پنج ساله خود راهپیمایی می‌کرد، گفت: می‌خواهیم پلیس از استفاده از گاز اشک‌آور جلوگیری کند. این راه خوبی برای حل مشکل نیست. دولت باید به حرف مردم گوش کند. این خنده‌دار است.

 

جان لی، ‌وزیر امنیت هنگ‌کنگ اعلام کرد پلیس این دولت‌شهر از ماه ژوئن حدود 10 هزار گاز اشک‌آور شلیک کرده است.

 

اعتراضات ضددولتی از ماه ژوئن این مستعمره سابق بریتانیا را گرفتار کرده و بسیاری از دفاتر دولتی، کسب و کارها، مدارس و حتی فرودگاه بین‌المللی آن را به تعطیلی کشانده است. با این حال از یکشنبه گذشته که انتخابات محلی برگزار شد و اکثر نمایندگان دموکراسی‌خواه به پیروزی رسیدند، اعتراضات آرام‌تر شده است.

 

اعتراضات امروز در شرایطی برگزار می‌شود که یک مقام ارشد هنگ‌کنگ گفته است دولت به دنبال تشکیل یک کمیته مستقل برای بررسی مدیریت این بحران است. در حالی که اعتراضات روز شنبه عمدتا مسالمت‌آمیز برگزار می‌شد، شبکه آرتی‌اچ‌کی گزارش داد پلیس گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی برای متفرق کردن معترضان شلیک کرده است. برخی شهروندان معتقدند سه ماه پیش تعدادی معترض به دست پلیس در آنجا کشته شدند. پلیس این ادعاها را رد می‌کند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر