کد خبر: 74532
A
گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتمادملی:

نظارت استصوابی موجب ترویج تملق، ریاکاری و چاپلوسی می‌شود/ موافقان نظارت استصوابی پایگاه اجتماعی ندارند/ مجالس کشور بعد از مجلس سوم ضعیف بودن

اسماعیل گرامی‌مقدم گفت‌: متاسفانه بخشی از جریان درون حاکمیت نگاه‌ حزبی‌اش را نسبت به منافع ملی در اولویت می‌داند. به همین دلیل چون می‌داند پایگاه اجتماعی ندارد، تمایل دارد انتخابات در فضایی سرد و با رأی‌هایی کم برگزار شود تا از این طریق به زعم خود در انتخابات به توفیق برسد.

نظارت استصوابی موجب ترویج تملق، ریاکاری و چاپلوسی می‌شود/ موافقان نظارت استصوابی پایگاه اجتماعی ندارند/ مجالس کشور بعد از مجلس سوم ضعیف بودن

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی حزب اعتمادملی معتقد است محدودیت‌های رقابتی باعث می‌شود انتخابات در فضایی سرد برگزار شود و در نتیجه مجلسی ضعیف بر سر کار بیاید.

 

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین توضیح داد: این اصل پذیرفتنی است که اگر رقابت ضعیف باشد و بین عده‌ای خاص و جریان‌های سیاسی‌ محدودی اتفاق بیفتد، خروجی چنین رقابتی کیفیت لازم را نخواهد شد؛ مثلاً اگر از مجلس اول به عنوان بهترین دوره ادوار 10گانه مجلس‌ شورای اسلامی یاد می‌شود، دلیلش این است که در انتخابات اولین دوره مجلس دامنه رقابت بالا بود و همه سلیقه‌های سیاسی فرصت تلاش برای رأی‌گیری را داشتند.

 

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد: معلوم است هر زمان سطح رقابت انتخاباتی بالا باشد، علاوه بر اینکه کاندیداهایی توانا و شایسته می‌توانند خودشان را برای رأی گرفتن معرفی کنند، مردم هم رغبت زیادی به رأی دادن پیدا خواهند کرد. در نتیجه‌ی طی شدن چنین روندی حتماً مجلسی متعهد،‌ متخصص و در نتیجه تاثیرگذار در راستای کاهش مشکلات و افزایش رضایت‌مندی عمومی روی کار خواهد آمد.

 

گرامی‌مقدم افزود: اگر حاکمیت خواهان برگزاری انتخابات با رأی‌های حداکثری است، باید فضای انتخاباتی را به نوعی مدیریت کند که انتخاب مردم محدود نشود. به همین دلیل شورای نگهبان با اغماض و گذشت از نظارت استصوابی می‌تواند شرایطی پدید آورد تا مردم آزادانه دست به انتخاب بزنند.

 

این چهره سیاسی تاکید کرد: اگر نهاد شورای نگهبان این مساله را قبول نکند و همچنان بر نظارت استصوابی اصرار داشته باشد، مجلس یازدهم مجلسی خنثی و کم‌اثر خواهد بود.

 

عضو حزب اعتماد ملی در ادامه اظهاراتش گفت: با نگاهی به خروجی‌ مجالس چهارم تاکنون، به راحتی برای همه ملموس می‌شود که مجلس‌ها چه با حضور حداکثری اصولگرایان و چه دوره‌ای که اصلاح‌طلبان رأی‌های بیشتری در بهارستان داشتند،‌ هیچ‌کدام نتوانستند مجلسی باشند که قرار است در جمهوری اسلامی در رأس امور قرار گیرد؛ یعنی مجالس بعد از مجلس سوم ضعیف بودند. چون نظارت استصوابی به خودی خود موجب ترویج تملق، ریاکاری و چاپلوسی می‌شود و معلوم است در چنین شرایطی نمی‌توان توقع مجلسی کارآمد داشت.

 

او همچنین گفت: در شرایطی که دنیا جمهوری‌ اسلامی را به عدم رعایت اصول دموکراتیک متهم می‌کند، لازم است شورای نگهبان بستر را برای برگزاری انتخاباتی پرشور مهیا کند تا هم نظام، مجلسی قوی داشته باشد و هم به نظام بین‌الملل این پیام را بدهیم که نظام اسلامی به بایدها و نبایدهای دموکراسی توجه ویژه‌ای دارد.

 

اسماعیل گرامی‌مقدم در پایان سخنانش گفت: متاسفانه بخشی از جریان درون حاکمیت نگاه‌ حزبی‌اش را نسبت به منافع ملی در اولویت می‌داند. به همین دلیل چون می‌داند پایگاه اجتماعی ندارد، تمایل دارد انتخابات در فضایی سرد و با رأی‌هایی کم برگزار شود تا از این طریق به زعم خود در انتخابات به توفیق برسد./ اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر