کد خبر: 74595
A
در دیدار با بن علوی

ظریف: اراده ایران برای گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه جدی است

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که در ایران حضور دارد، ظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش دیده بان ایران؛ در این دیدار در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد. همکاری های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری میان دو کشور در سطوح دو جانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد گفتگو بود.

ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف کرد و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینه ها استقبال کرد.

وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه بویژه در یمن افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنش ها در منطقه انجام پذیرد استقبال و به آن کمک خواهد کرد.

ظریف اراده ایران برای گفتگو با همه کشورهای منطقه را جدی خواند و افزود: پویش صلح هرمز در همین راستا ارائه شد.

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه ای را نیازمند گفتگو و تفاهم هر چه بیشتر دانست و افزود: در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشورهای ذینفع می تواند مفید باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر