کد خبر: 74621
A
احتمالا منشأ بو از جنوب تهران بوده است؛

توضیح استاندارد تهران درباره بوی نامطبوع تهران و اظهارات فرماندار قلعه حسن خان

بندپی درباره اظهارات فرماندار شهر قدس مبنی بر دستور شلیک به معترضان گفت: منظور ایشان این بوده که هر کسی وارد فرمانداری شد با استفاده از ابزار فیزیکی با آنها مقابله کنند. در فرمانداری هیچگونه اسلحه‌ای وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند؛ ایشان به زودی توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهند داد.

توضیح استاندارد تهران درباره بوی نامطبوع تهران و اظهارات فرماندار قلعه حسن خان

به گزارش دیده بان ایران؛ استاندار تهران در ادامه نشست خبری صبح امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره انتشار بوی نامطبوع عصر روز گذشته در تهران با بیان اینکه «این بوی نامطبوع که قسمتی از مناطق تهران را گرفته بود با وزش باد و باران برطرف شده و اکنون شاخص آلودگی هوا کمتر از ۸۰ است که عدد قابل قبولی محسوب می‌شود» اظهار کرد:  کارشناسان محیط زیست با استفاده از دستگاه سنجش میزان اکسید کربن و اکسید ازت بررسی کردند که همه آنها در حد نرمال بوده است. طبق بررسی‌هایی که صورت گرفته احتمالا منشأ بو از جنوب تهران بوده زیرا در آن موقع ما دو ساعت وزش باد از سمت جنوب را داشتیم.

وی افزود: ۲۷ کانون بو در جنوب و جنوب‌ غربی یعنی از شهر ری تا فرودگاه امام وجود دارد که مهمترین آنها آرادکوه است که در این منطقه روزانه ۷۰۰۰ تن پسماند خانگی انباشت می‌شود. از این پسماندها بوی نامطبوعی به وجود می‌آید و هنوز ما نتوانستیم آنجا را طبق اصول علمی ساماندهی کنیم.

بندپی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران موظف شده که طرح پسماند را تدوین کند و هم‌اکنون با کارشناسان خارجی در حال مشورت است. ضمن آنکه قرار است محل آن نیز که اکنون چسبیده به تهران است، به نطقه دیگری انتقال داده شود.

استاندار تهران درباره زمان راه‌اندازی متروی پرند نیز گفت: با هماهنگی که با وزارت راه و شهرسازی و راه‌ آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده در آذر ماه شاهد راه‌اندازی این خط ریلی خواهیم بود.

 

وی همچنین درباره اظهارات فرماندار شهر قدس مبنی بر دستور شلیک به معترضان گفت: منظور ایشان این بوده که هر کسی وارد فرمانداری شد با استفاده از ابزار فیزیکی با آنها مقابله کنند. در فرمانداری هیچگونه اسلحه‌ای وجود ندارد که بخواهند از آن استفاده کنند؛ ایشان به زودی توضیحاتی در این خصوص ارائه خواهند داد./ ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر