کد خبر: 74653
A

علیه داماد وزیر اطلاعات فعلا کیفرخواستی صادر نشده است

سخنگوی قوه‌قضائیه درباره مطرح شدن نقش داماد وزیر اطلاعات در دادگاه علی دیواندری گفت: فعلا این پرونده را رسیگی می‌کنیم و قضاوت و داوری ما در پایان این پروند مشخص خواهد شد. در این پرونده دادگاه علنی برگزار می‌شود و درباره افرادی که نام بردید فعلا کیفرخواستی صادر نشده است و اینکه خارج از این پرونده، پرونده‌ای در دادسرا دارند یا خیر، اطلاع ندارم.

علیه داماد وزیر اطلاعات فعلا کیفرخواستی صادر نشده است

به گزارش دیده بان ایران؛  غلامحسین اسماعیلی در ادامه پانزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بازداشت شدگان اخیر آیا عنوان محاربه و افساد فی‌الارض به جهت ایجاد رعب و وحشت در جامعه و تخریب اموال عمومی مطرح باشد گفت: ما به عنوان دستگاه قضا پیش داوری نمی‌کنیم و بررسی می‌کنیم ببینم عمل، انتساب به شخص دارد یا خیر و اگر انتساب داشت رکن معنوی و قانونی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم عمل با کدام مواد قانونی موجود در قانون انطباق دارد.

وی گفت: برای ما رسیدگی عادلانه بر مبنای قانون موضوعیت دارد و پیش داوری نمی‌‌کنیم که مفسد فی‌الارض یا محارب هستند یا اتهام آنها تخریب، تحریق یا اقدام علیه امنیت کشور است یا خیر؟ انطباق عمل انتسابی با عنوان مجرمانه را قاضی رسیدگی کننده به پرونده مشخص می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به یک سوال دیگر درباره مطرح شدن نقش داماد وزیر اطلاعات در دادگاه علی دیواندری گفت: فعلا این پرونده را رسیگی می‌کنیم و قضاوت و داوری ما در پایان این پروند مشخص خواهد شد. در این پرونده دادگاه علنی برگزار می‌شود و درباره افرادی که نام بردید فعلا کیفرخواستی صادر نشده است و اینکه خارج از این پرونده، پرونده‌ای در دادسرا دارند یا خیر، اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده آمدنیوز گفت: این پرونده،  گسترده‌ است و اطلاعات خوبی از آن به دست آوردیم. در دستگیری این متهم و جمع‌آوری اطلاعات یک اقدام اطلاعاتی بی‌نظیر انجام شده است و انبوهی از اطلاعات در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد و سازمان اطلاعات سپاه که کاشف و ضابط این پرونده است، مشغول بررسی و محتویات این اطلاعات هستند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعداد و ارقام اعلام شده درباره جان‌باختگان حوادث اخیر توسط رسانه‌های ضد انقلاب گفت: اولاً صراحتا اعلام می‌کنم که اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های معاند اعلام می‌شود کذب محض است و آمار با آنچه آنها ادعا می‌کنند تفاوت دارد و بسیار کمتر از اعداد ادعایی آنهاست. رقم ادعایی‌شان کذب محض است و حتی اسامی هم که می‌گویند دروغ است. در بین اسامی که آنها ادعا کردند، موارد متعددی را داریم که زنده هستیم و با آنها مصاحبه کردیم. یک نمونه را خانواده نیکتا اسفندانی بود که فضاسازی زیادی کردند. این فرد در اثر مسمومیت فوت کرده است. این شگرد، یک شگرد کهنه است و در فتنه 88 این کار را انجام دادند و هم کشته‌سازی و هم آمارسازی کردند. اسم سعیده پورآقایی را اعلام کدند و مجلس ترحیم و فاتحه برگزار کردند و ما این خانم را آوردیم و مصاحبه کرد و گفت زنده هستم و کسانی هم که در مجلس ترحیم بودند، خانواده سعیده پورآقایی نبود.

وی گفت: بخش قابل توجهی از افراد توسط اشرار کشته شدند و مصاحبه کسانی که در بیمارستان‌ها دیدید که این افراد توسط ماموران تیر نخوردند و از ناحیه اراذل و اوباش تیر خوردند. ما امروز به عنوان دستگاه قضا مدعی اراذل و اوباش و ضد انقلاب هستیم که تعدادی از مردم توسط آنها کشته شدند و می‌خواهند پای انقلاب و نظام و ماموران نظامی و انتظامی ما بگذارند. تاکید من این است که جامعه هوشمند و انقلابی و جامعه رسانه‌ای ما فریب این آمارسازی‌ها را نخورد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر