کد خبر: 74745
A

محیط‌ زیست: منشا بوی نامطبوع تهران خارج از پایتخت است/ ۲۷ نقطه تولید بو در مناطق جنوبی تهران شناسایی شد

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت: به این نتیجه رسیدیم که بوی نامطبوع از خارج تهران وارد شهر شده است و هم اکنون نیز در حال بررسی کانون‌های اطراف تهران هستیم تا دلیل اصلی بو را مشخص کنیم.

محیط‌ زیست: منشا بوی نامطبوع تهران خارج از پایتخت است/  ۲۷ نقطه تولید بو در مناطق جنوبی تهران شناسایی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران- با اشاره به منشأ اصلی بوی نامطبوع در تهران اظهارکرد: بوی نامطبوع در تهران با وزش باد از نواحی جنوبی شهر احساس شد و بلافاصله استاندار تهران دستور بررسی فوری این موضوع را صادر کرد.

وی افزود: طبق بررسی‌ها و اندازه گیری‌های که تیم‌های کارشناسی از غرب تا شرق تهران انجام دادند هیچ گاز خطرناک و آلاینده‌ای در سطح شهر مشاهده نشد و در گام بعدی کانون‌هایی که زمینه ایجاد این آلودگی‌ها را در سطح شهر تهران دارند، مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران ادامه داد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که بوی نامطبوع از خارج تهران وارد شهر شده است و هم اکنون نیز در حال بررسی کانون‌های اطراف تهران هستیم تا دلیل اصلی بو را مشخص کنیم.

در ادامه این برنامه امین بابایی - سخنگوی استانداری تهران - اظهارکرد: سکون هوا و پس از آن وزش باد باعث ایجاد شرایطی در مناطق خاص به ویژه جنوب استان تهران می‌شود بطوری‌که میزان بالایی از رطوبت و بوی نامطبوع تحت تاثیر بادهای جنوبی و جنوب شرقی وارد شهر تهران می‌شود.

وی افزود: طبق مطالعات عمیق تیم‌های کارشناسی و تخصصی به دستور استاندار تهران، ۲۷ نقطه تولید بو در مناطق جنوبی تهران به‌ویژه اطراف فرودگاه بین المللی امام (ره) شناسایی شد. 

وی ضمن عذرخواهی از مردم استشمام بوی نامطبوع گفت: این اتفاق یک شبه و یک روزه به وجود نیامده بلکه شاید نبود مطالعات منطقی و سوء مدیریت در گذشته موجب استقرار واحدهای صنعتی و پایگاه‌های فاضلاب و دامداری در مسیر فرودگاه امام (ره) شده که الان آسیب خود را نشان می‌دهد.

بابایی افزود: یکی از نقاط ۲۷ گانه که در مطالعات شناسایی شده، مرتبط به مجموعه آرادکوه - محل دپوی زباله‌های شهری تهران - است که روزانه حدود ۷۰۰۰ تن زباله در این منطقه انباشته می‌شود. 

وی در ادامه گفت: اقدامی تحت عنوان پُشته‌گیری برای کمپوس‌ها در این مناطق صورت می گیرد البته شاید این کار دارای بهره وری برای تولید برق مجموعه باشد اما میزان بوی نامطبوع را هم تشدید می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، سخنگوی استانداری تهران در پایان اظهارکرد: اعتبارات ارزشمندی تخصیص داده شده و نیمی از اقدامات تحت تاثیر همین اعتبارات در حوزه فاضلاب‌های اطراف به ویژه جنوب تهران (اسلامشهر و شهرری) انجام شده است و نتیجه آن پس از مدتی برای مردم نمایان خواهد شد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر