کد خبر: 74759
A

جزییات بازداشت یک مدیر بیمه‌ای در استان کرمان به اتهام اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریالی

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری یک مدیر بیمه‌ای در استان کرمان به اتهام اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: با ورود به موقع دادستانی و سازمان بازرسی و در راستای جلوگیری از خسارت‌های غیرقابل جبران به صنعت بیمه، تمامی اموال و املاک و حساب‌های بانکی متهم مسدود و قبل از خروج از کشور دستگیر شده است.

جزییات بازداشت یک مدیر بیمه‌ای در استان کرمان به اتهام اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریالی

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان از دستگیری یک مدیر بیمه‌ای در استان کرمان به اتهام اختلاس ۲۲۰ میلیارد ریالی خبر داد و گفت: با ورود به موقع دادستانی و سازمان بازرسی و در راستای جلوگیری از خسارت‌های غیرقابل جبران به صنعت بیمه، تمامی اموال و املاک و حساب‌های بانکی متهم مسدود و قبل از خروج از کشور دستگیر شده است.

وی اعلام کرد: با تمهیدات بعمل آمده از سوی دستگاه قضایی و شرکت بیمه‌ای مربوطه، جای هیچگونه نگرانی برای بیمه گذاران نیست و تعهدات طبق قرارداد انجام خواهد گرفت.

سالاری در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وصول گزارشی به اداره کل بازرسی استان کرمان مبنی بر اینکه یکی از مدیران بیمه‌ای وجوه ماخوذه بابت حق بیمه را به حساب شخصی خود واریز می‌نماید، اداره کل بازرسی با اعزام کارشناسان ذیربط رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد متخلف ۲۲۰ میلیارد ریال از حق بیمه‌های دریافتی را به حساب شخصی خود واریز و با بخشی از این وجوه اقدام به خرید املاک و مستغلات و خرید خودرو در داخل و خارج از کشور نموده است.

دادستان کرمان عنوان کرد: بلافاصله پرونده به بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان ارجاع و باتوجه به اینکه متهم در حال تدارک خروج از کشور بود با احکام و دستورات قضایی نامبرده توسط سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان دستگیر شد.

سالاری خاطرنشان ساخت: با توجه به اهمیت موضوع امر تحقیقات و تکمیل دلایل انجام پذیرفت و در خلال تحقیقات مشخص شد که متهم از قبل اخذ قرارداد با یکی از شرکت‌های خودروسازی، مبلغ ۲۲۰ میلیارد ریال حق بیمه را بجای واریز به حساب شرکت بیمه به حساب شخصی خود واریز می‌نمود است.

این مقام قضایی در استان کرمان ادامه داد: متهم با بخشی از این وجوه و با همکاری خانمی اهل گرجستان، اقدام به اجاره تملک یک هتل در کشور گرجستان نموده است.

وی افزود: متهم بخش دیگری از وجوه را صرف خرید خودرو، املاک، سهام شرکت‌ها از طریق بورس نموده است.

سالاری بیان کرد: این متهم برای عدم توقیف املاک خریداری شده، اسناد اموال و املاک را به نام بستگان و نزدیکان منتقل و معاملات را به صورت صوری تنظیم می‌کرده است.

دادستان کرمان گفت: با تلاش‌های سازمان بازرسی و اطلاعات سپاه تاکنون ۶ دستگاه انواع خودروی لوکس و گرانقیمت خارجی و تعدادی ملک گران قیمت در نقاط مختلف شهر کرمان توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی پرونده‌ها مشاهده شده است که افراد سودجو و مفسدین اقتصادی از طریق شگرد خریداری اموالی در خارج از کشور به وسیله پول‌های آلوده و کثیف صرافی‌های دارای شعب در خارج از کشور، اقدام می‌کنند، خواستار نظارت جدی مسئولان بانک مرکزی بر فعالیت این صرافی‌ها در خارج از کشور شد.

سالاری در پایان از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی اداره کل بازرسی استان کرمان و سازمان اطلاعات سپاه کرمان که در امر کشف جرم و شناسایی و توقیف اموال نامشروع تلاش می‌کنند تشکر نمود.

منبع: میزان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر