کد خبر: 74760
A

توضیحات مدیر شبکه افق درباره‌ ممانعت از ورود کرباسچی به صداوسیما

در پی حاشیه‌های پیش آمده برای برنامه‌ «عصرانه» مبنی بر ممانعت از حضور غلامحسین کرباسچی روی آنتن زنده، مدیر شبکه افق توضیحاتی را ارائه داد.

توضیحات مدیر شبکه افق درباره‌ ممانعت از ورود کرباسچی به صداوسیما

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال غفاری قدیر، مدیر شبکه افق گفت: «وضعیت نارضایتی عمومی مردم از اعلام و نحوه اجرای سهمیه‌بندی بنزین دارای وجوهی است که نیاز به حضور گروه‌های سیاسی مختلف دارد. شبکه افق در رویکرد خود به دنبال گفت‌وگوی صریح با افکار و آرای مختلف کشور است و فرصت را برای حضور مدافعان فکری و رسانه‌ای فراهم کرده است. در این دو هفته حضور، محمد قوچانی، سعید لیلاز، محسن هاشمی و مهدی رحمانیان نشان‌گر سعه صدر و اراده جدی صداوسیما در این زمینه است.»

وی ادامه داد: «البته استقبال طیف سیاسی ـ فکری و رسانه‌ای حامی دولت، از گفت‌وگوهای این‌چنینی بسیار مغتنم است؛ چرا که ایشان هم به عنوان حامی دولت پاسخگوی وضع موجود باشند. سابقه شبکه افق هم در دعوت از دیدگاه‌های مختلف سیاسی فکری کشور در این زمینه موجود است که البته تاکنون از سوی برخی پاسخ داده نشده بود. حضور آقای کرباسچی از این قسم کار بوده است و امر جدیدی محسوب نمی‌شود. هرچند پوزش از ایشان یک ادب و انتظار طبیعی از میزبان است ولی لغو یک برنامه در این بازه زمانی اتفاق ویژه‌ای محسوب نمی‌شود و اینکه در این زمینه حاشیه پردازی بشود، عجیب نیست.»

غفاری در پاسخ به اینکه آیا ممانعت از حضور غلامحسین کرباسچی روی آنتن زنده در آخرین لحظه، توسط معاون سیما صورت گرفته است، گفت: «در حقیقت ممانعتی در کار نبوده است؛ باید هماهنگی سامانه‌ای اتفاق می‌افتاد که خللی به وجود آمد و بعضی اوقات هم به دلیل تراکم برنامه‌ها پیش می‌آید. ان‌شاءالله در یک فرصت مناسب دیگر از ایشان استفاده می‌کنیم.»

وی درباره اینکه آیا منظور وی از خلل در هماهنگی سامانه‌ای به عدم هماهنگی با مسوولان سیما مربوط می‌شود؟ توضیح داد: «ما همیشه با حمایت معاون سیما همه جریانات به‌خصوص طرفداران دولت مستقر را به روی آنتن برده‌ایم. بنده هم به ایشان این حرف را نزدم که آقای میرباقری ممانعت کردند. ایشان شاید برداشت‌شان این بوده است. به لحاظ سامانه‌ای ما باید مجوزی برای طرح موضوع توسط آقای کرباسچی می‌داشتیم که مراحلش طی نشده بود. حداقل می‌شود گفت که با تأخیر همراه بود. البته این مساله دلیل هم داشت؛ چرا که دیروز همایش منشور رسانه بود و درگیری‌ها هم زیاد. یک مقدار تعلل از اینجانب بود و ما اصرار داریم و تلاش می‌کنیم که ان‌شاءالله در یک فرصت مناسب در خدمت آقای کرباسچی باشیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر