کد خبر: 74934
A

«مسعود سلیمانی» تحویل مقامات ایرانی در سوئیس شد + عکس

استاد و پژوهشگر ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا پس از آزادی تحویل مقامات ایرانی در سوئیس شد.

«مسعود سلیمانی» تحویل مقامات ایرانی در سوئیس شد + عکس

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر «مسعود سلیمانی» استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یک سال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

 

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در صفحه توییترش نوشت: بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم.


دکتر مسعود سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، 15 مهر ماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد، اما پیش از ورود به خاک کشور آمریکا به علت نامعلومی از سوی پلیس FBI دستگیر و زندانی شد!

 

این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، توسط مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد و برخلاف تمامی پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی در آمریکا در بازداشت بود.

 

ژیو وانگ به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و به 10 سال حبس در زندان اوین محکوم شده است.

 

سلیمانی

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر