کد خبر: 75213
A

آمریکا چند شرکت حمل و نقل ایرانی را تحریم کرد

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از تحریم چند شرکت حمل و نقل ایرانی خبر داد و تاکید کرد که "کارزار فشار حداکثری" بر دولت ایران ادامه خواهد یافت. از جمله این شرکت‌های تحریم شده، هواپیمایی ماهان است. مایک پمپئو گفته که این شرکت‌ها به دلیل "دست داشتن در انتقال سلاح‌های کشتار جمعی" مشمول تحریم شده‌اند. وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که تحریم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را به دلیل "ملاحظات بشردوستانه" به مدت ۱۹۰ روز به تعویق می‌اندازد. بر اساس بیانیه‌ منتشرشده در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا واشنگتن شرکت «خدمات هوایی گیت‌ویک» و شرکت «خدمات هوایی گومی» را که به ترتیب در امارات متحده و چین مستقر هستند به همراه «شرکت گردشگری و مسافرتی جهان دستینیشنز» در دبی را به دلیل ارتباط با شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» تحریم کرده است. در بیانیه مطبوعاتی وازرت خزانه‌داری آمریکا آمده است «عبدالحسین خدری، تاجر ایرانی و شرکت‌های حمل و نقل او از جمله شرکت «خدری جهان دریا» و شرکت «راه ابریشم دریایی» به دلیل ارتباط و حمایت آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند.» به علاوه، دو کشتی تحت پرچم ایران به نام‌های «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» نیز به اتهام ارتباط با شرکت خدری جهان‌دریا تحریم شده‌اند.

آمریکا چند شرکت حمل و نقل ایرانی را تحریم کرد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه آمریکا امروز پنج نهاد، دو کشتی و یک فرد ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرد.

بر اساس بیانیه‌ منتشرشده در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا واشنگتن شرکت «خدمات هوایی گیت‌ویک» و شرکت «خدمات هوایی گومی» را که به ترتیب در امارات متحده و چین مستقر هستند به همراه «شرکت گردشگری و مسافرتی جهان دستینیشنز» در دبی را به دلیل ارتباط با شرکت هواپیمایی «ماهان‌ایر» تحریم کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی وازرت خزانه‌داری آمریکا آمده است «عبدالحسین خدری، تاجر ایرانی و شرکت‌های حمل و نقل او از جمله شرکت «خدری جهان دریا» و شرکت «راه ابریشم دریایی» به دلیل ارتباط و حمایت آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌ها قرار می‌گیرند.»

به علاوه، دو کشتی تحت پرچم ایران به نام‌های «ژنو ۱۱» و «ژنو ۱۲» نیز به اتهام ارتباط با شرکت خدری جهان‌دریا تحریم شده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در واشنگتن در این خصوص مدعی شد «سه مورد از این نهاد‌ها که شامل شرکت‌های حمل و نقل ایرانی هستند مانند شرکت «ماهان ایر» به دلیل نقش خود در گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تحریم شده‌اند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بار دیگر تأکید کرد واشنگتن بر روند تحریمی‌ خود علیه ایران ادامه خواهد داد و مدعی شد «امروز اعلام می‌کنم سه شرکت حمل و نقل ایرانی را معرفی کرده‌ایم که به تهران کمک کرده‌اند تا تجهیزات لازم را برای برنامه‌های کشتار جمعی خود وارد کنند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر