کد خبر: 75344
A

فردا دوشنبه تمامی مدارس استان تهران به جز ۲ شهرستان تعطیل است

تقی‌زاده معاون استانداری تهران گفت: پیرو تداوم آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم گرفت تا با توجه به انباشت آلاینده‌ها و غلظت ذرات معلق هوای تهران، مدارس استان در تمامی مقاطع در دو شیفت صبح و بعدازظهر بجز ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند فردا دوشنبه تعطیل باشد. البته مدارس شهر رودهن از شهرستان دماوند نیز تعطیل هستند. اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل براساس مصوبه شورای شهر قرار است فردا طرح زوج و فرد از در منازل اجرا شود. همچنین تصمیم گرفته شده است که قیمت مترو و اتوبوس فردا دوشنبه ۲۵ آذر ماه نیم بها باشد. هوای پایتخت برای همه افراد ناسالم شد! میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۴ امروز بر روی شاخص ۱۵۸ قرار داشت. در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۹، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۸۲ و منواکسید کربن با شاخص ۳۸ به ثبت رسیده است. بر این اساس، ایستگاه‌های شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۷۴، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۸۲ و شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۷۸ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

فردا دوشنبه تمامی مدارس استان تهران به جز ۲ شهرستان تعطیل  است

به گزارش سایت دیده بان ایران  ؛ معاون استانداری تهران از تعطیلی تمامی مدارس استان بجز ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند فردا دوشنبه خبر داد.

تقی‌زاده معاون استانداری تهران گفت: پیرو تداوم آلودگی هوا، کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم گرفت تا با توجه به انباشت آلاینده‌ها و غلظت ذرات معلق هوای تهران، مدارس استان در تمامی مقاطع در دو شیفت صبح و بعدازظهر بجز ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند فردا دوشنبه تعطیل باشد. البته مدارس شهر رودهن از شهرستان دماوند نیز تعطیل هستند.

 

در این جلسه همچنین معاون عمرانی استانداری تهران از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست تا نسبت به دادن مرخصی به مادرانی که فرزندانشان در مهد‌های کودک هستند مساعدت لازم انجام بگیرد همچنین ممنوعیت تردد کامیون‌ها در پایتخت نیز تا اطلاع ثانوی برقرار است.

شایان ذکر است که بنابر تصمیم کمیته اضطراری آلودگی هوا دانشگاه‌ها فردا تعطیل نخواهند بود.

اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل

براساس مصوبه شورای شهر قرار است فردا طرح زوج و فرد از در منازل اجرا شود. همچنین تصمیم گرفته شده است که قیمت مترو و اتوبوس فردا دوشنبه ۲۵ آذر ماه نیم بها باشد.

 

هوای پایتخت برای همه افراد ناسالم شد!

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۴ امروز بر روی شاخص ۱۵۸ قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۷۹، دی اکسید نیتروژن با شاخص ۸۲ و منواکسید کربن با شاخص ۳۸ به ثبت رسیده است.

 

بر این اساس، ایستگاه‌های شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۷۴، پیروزی (منطقه ۱۳) با شاخص ۱۸۲ و شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۷۸ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
 
فردا دوشنبه تمامی مدارس استان تهران به جز ۲ شهرستان تعطیل شد

 

همچنین ایستگاه‌های گلبرگ (منطقه ۸) با شاخص ۱۱۶ مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۱۳۱، اقدسیه (منطقه یک) با شاخص ۱۱۳ و پونک با شاخص ۱۱۴ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

 

تعطیلی مدارس تبریز و برخی شهر‌های آذربایجان شرقی

به دلیل آلودگی شدید هوا در شهر تبریز و تداوم آلایندگی هوا، براساس تصمیم کارگروه ویژه آلودگی هوا، فردا دوشنبه ۲۵ آذرماه تمام مقاطع تحصیلی در تـبـریـز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

همچنین فردا تمام مدارس سردرود، خسروشاه، باسمنج، اسکو و شهر جدید سهند در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تعطیل است

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر