کد خبر: 75400
A

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : پشت پرده اتفاقات امروز کشور و نابسامانی ها "انجمن حجتیه " است /روزهای سختی پیش روی کشور است

«ملت و دولت بی‌آنکه چندان توان واکنشی داشته باشند در میان این فشارها گرفتار شده‌اند. این فشارها مهم‌ترین تأثیری که گذاشته این است که نیروی عاقله اجتماعی-سیاسی در جامعه را دچار تحلیل و افت جدی کرده است.» رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سخنان خود اما یک هشدار جدی هم دارد؛ بازگشت حجتیه. او می‌گوید: «اتفاقاتی که امروز در کشور می‌افتد و ادبیات سیاسی که در حال رواج در بین برخی طیف‌ها است تنها منطبق بر جنبش رفتاری جریان حجتیه قابل تحلیل و تفسیر است و به نظر من مجموعه این فشارها و از جمله فشاری که برای از کار انداختن دولت صورت می‌گیرد کاملاً آگاهانه و در چارچوب تفکر حجتیه است.» وی سخنان و اظهارنظرهای برخی از تریبون‌داران در روزهای اخیر را از نمونه‌های جدی شدن خطر این تفکر عنوان می‌کند و می‌گوید: «حجتیه معتقد است تا چیزی از اساس و بنیان خراب نشود، امکان اصلاح آن وجود ندارد. اینکه نماینده ولی‌فقیه در یک استان بر اساس یک پیشگویی مجعول به صورت غیرمستقیم مدعی شود که در بهمن‌‌ماه رئیس جمهوری از سمت خود کنار می‌رود و دولت فرو می‌ریزد، نشانه خطرناکی است که باید جدی گرفته شود. واقعاً چه کسی می‌تواند این نوع قدرت مانور خرافات را در سیاست کشور توجیه کند؟ مهم‌تر اینکه در بین علما و فقها و بزرگان ما هم هیچ کس مدعی و معترض این نمی‌شود که آیا ارجاع یک روحانی صاحب‌منصب به چنین متنی چه نسبتی با دین و اعتقادات مذهبی اصیل دارد؟ یا اینکه چه نسبتی با درایت و تدبیر و بصیرت سیاسی دارد؟» فلاحت‌پیشه می‌گوید که تحلیل همین فضا باعث شد تا او به این نتیجه برسد که دیگر حضورش در مجلس تأثیری ندارد و از دستش کاری ساخته نیست. او می‌گوید: «به نظر من روزهای سختی پیش روی دولت و کشور است

فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : پشت پرده اتفاقات امروز کشور و نابسامانی ها "انجمن  حجتیه " است /روزهای سختی پیش روی کشور است

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ برخی نمایندگان مجلس معتقدند بیش از آنکه نفس و قوت این استیضاح‌ها مهم باشد، پیام سیاسی آنها اهمیت دارد. پیامی مبنی بر اینکه کار برای دولت از این پس سخت‌تر از قبل می‌شود.

 

چیزی که حشمت‌الله فلاحت‌پیشه آن را در گفت‌وگو با «ایران» به گیر افتادن بیشتر دستگاه اجرایی بین تیغه‌های یک قیچی پرقدرت می‌داند که یک لبه آن را تندروهای خارجی تشکیل داده‌اند و لبه دیگرش را مخالفان داخلی. اما مهم‌تر از این فلاحت‌پیشه می‌گوید که دولت در این موقعیت تنها نیست و کل ملت ایران هم مجبور هستند تا این فشارهای تندروانه خارجی و داخلی را به موازات دولت تحمل کنند.

توضیح او این گونه است: «ملت و دولت بی‌آنکه چندان توان واکنشی داشته باشند در میان این فشارها گرفتار شده‌اند. این فشارها مهم‌ترین تأثیری که گذاشته این است که نیروی عاقله اجتماعی-سیاسی در جامعه را دچار تحلیل و افت جدی کرده است.» رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس در سخنان خود اما یک هشدار جدی هم دارد؛ بازگشت حجتیه. او می‌گوید: «اتفاقاتی که امروز در کشور می‌افتد و ادبیات سیاسی که در حال رواج در بین برخی طیف‌ها است تنها منطبق بر جنبش رفتاری جریان حجتیه قابل تحلیل و تفسیر است و به نظر من مجموعه این فشارها و از جمله فشاری که برای از کار انداختن دولت صورت می‌گیرد کاملاً آگاهانه و در چارچوب تفکر حجتیه است.»

وی سخنان و اظهارنظرهای برخی از تریبون‌داران در روزهای اخیر را از نمونه‌های جدی شدن خطر این تفکر عنوان می‌کند و می‌گوید: «حجتیه معتقد است تا چیزی از اساس و بنیان خراب نشود، امکان اصلاح آن وجود ندارد. اینکه نماینده ولی‌فقیه در یک استان بر اساس یک پیشگویی مجعول به صورت غیرمستقیم مدعی شود که در بهمن‌‌ماه رئیس جمهوری از سمت خود کنار می‌رود و دولت فرو می‌ریزد، نشانه خطرناکی است که باید جدی گرفته شود. واقعاً چه کسی می‌تواند این نوع قدرت مانور خرافات را در سیاست کشور توجیه کند؟ مهم‌تر اینکه در بین علما و فقها و بزرگان ما هم هیچ کس مدعی و معترض این نمی‌شود که آیا ارجاع یک روحانی صاحب‌منصب به چنین متنی چه نسبتی با دین و اعتقادات مذهبی اصیل دارد؟ یا اینکه چه نسبتی با درایت و تدبیر و بصیرت سیاسی دارد؟»

فلاحت‌پیشه می‌گوید که تحلیل همین فضا باعث شد تا او به این نتیجه برسد که دیگر حضورش در مجلس تأثیری ندارد و از دستش کاری ساخته نیست. او می‌گوید: «به نظر من روزهای سختی پیش روی دولت و کشور است و این سختی منوط به تشکیل مجلس بعد نیست چرا که من پیش‌بینی می‌کنم همین رقابت‌های انتخاباتی پیش‌ رو با رفتاری که از طیف‌های تندرو می‌بینیم زمینه برخی از مصائب شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر