کد خبر: 75606
A

پوتین نتیجه استیضاح امروز ترامپ را پیش بینی کرد!

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) میزبان کنفرانس خبری بزرگ سالانه خود با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی است. به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه درباره استیضاح ترامپ و تحریم‌های ضد روسی واشنگتن گفت: سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان بعید است که ترامپ را بر اساس این اتهامات واهی برکنار کند. این اتهامات در واقع از همان منبعی می‌آیند که به رسوایی شکست‌خورده روسیه‌گیت برمی‌گردد.

پوتین نتیجه استیضاح امروز ترامپ را پیش بینی کرد!

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه امروز (پنج‌شنبه) میزبان کنفرانس خبری بزرگ سالانه خود با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه درباره استیضاح ترامپ و تحریم‌های ضد روسی واشنگتن گفت: سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان بعید است که ترامپ را بر اساس این اتهامات واهی برکنار کند. این اتهامات در واقع از همان منبعی می‌آیند که به رسوایی شکست‌خورده روسیه‌گیت برمی‌گردد.

وی گفت که لفاظی‌های ضد روسی و اقدامات ضد روسی بسیار تاسف‌بار هستند به خصوص وقتی که از طرف برخی افراد خاص بیان می‌شود. برای مثال آمریکا سعی دارد که خط لوله گاز روسیه به آلمان را متوقف کند با این ادعا که کمک به اوکراین ضروری است. اگر آن‌ها واقعا می‌خواهند به اوکراین کمک کنند می‌توانند به آن‌ها پول بدهند.

رهبر روسیه در ادامه افزود: معاهده جدید استارت برای کاهش تسلیحات هسته‌ای به زودی منقضی می‌شود، اما اگر آمریکا موافقت کند می‌تواند همچنان مفید و موثر باقی بماند. اگر این معاهده لغو شود هیچ مانعی برای محدودسازی زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور باقی نخواهد ماند.

او در پاسخ به سوالی در مورد اوکراین و پیامدهای نشست چهارجانبه نرماندی در فرانسه گفت که تمایل چندانی به اظهارنظر شخصی درباره رهبران خارجی نظیر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین حتی بعد از بازنشستگی ندارد، اما از نظر وی درباره روند صلح می‌تواند بگوید که سخنان زلنسکی مبنی بر این‌که توافق‌نامه صلح مینسک باید مورد بازنگری قرار گیرد، جای بحث دارد. پوتین گفت: توافق مینسک هسته اصلی روند آشتی است، اما دولت جدید اوکراین ظاهرا موضع چندان متفاوتی با دولت قبلی این کشور ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین درباره جشن‌های مرتبط با "روز پیروزی" و تهدید برخی از رهبران خارجی برای عدم شرکت در آن به نشانه اعتراض به سیاست‌های روسیه گفت: معتقدم این کار بی‌احترامی به تمام کسانی خواهد بود که جانشان را فدای شکست آلمان نازی کردند، از جمله افرادی از همان کشورها که قصد دارند این مراسم مسکو را بایکوت کنند.

رهبر روسیه همچنین تاکید کرد، جنبشی برای تقبیح سیاست‌های میخائیل گورباچف، آخرین رهبری شوروی که به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی منجر شد، هیچگونه اهمیت عملی نخواهد داشت، حتی اگر تصویب شود. تقویت هر نوع ایدئولوژی در قانون اساسی روسیه ایده مناسبی نیست. اتحاد جماهیر شوروی یک ایدئولوژی دولتی داشته و پایان خوبی نداشت.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر