کد خبر: 75613
A

سی‌ان‌ان: نانسی پلوسی از ارسال فوری طرح استیضاح ترامپ به سنا خودداری می‌کند

"نانسی پلوسی" رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ارسال فوری دو لایحه استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا که امروز(پنجشنبه) با اکثریت آرا این مجلس تصویب شده بود، به مجلس سنا خودداری کرد.

سی‌ان‌ان: نانسی پلوسی از ارسال فوری طرح استیضاح ترامپ به سنا خودداری می‌کند

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان روز پنجشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: دموکرات ها نگران وضعیت این لایحه در مجلس سنا که کنترل آن با جمهوریخواهان است، هستند.

بنابراین گزارش پلوسی اندک زمانی پس از تصویب لایحه استیضاح دونالد ترامپ در صحن مجلس نمایندگان درپاسخ به خبرنگاران درباره عدم ارسال این لایحه به مجلس سنا گفت: (در واقع) خواسته ما ارسال استیضاحاست، اما باید منتظر ماند و دید در آن سو (مجلس سنا) قرار است چه رخ دهد.

سی ان ان افزود: برخی موارد  باعث شد تا دموکرات ها از ارسال فوری لایحه مصوب استیضاح شخص رئیس جمهوری را متوقف کنند، چراکه آنها خواهان آن هستند تا بدانند موضع جمهوریخواهان در برابر برخی از موضوعات خواسته شده در سنا از آن جمله درخواست دموکرات ها مبنی بر حضور "میک مولوانی" (Mick Mulvaney) سرپرست کارکنان کاخ سفید بعنوان شاهد در جلسه دادگاهی ترامپ در صحن سنا به چه صورتی است.

تارنمای این رسانه خبری آمریکایی در ادامه نوشت: خودداری پلوسی از ارسال لوایح مصوب استیضاح ترامپ به مجلس سنا، مساله نامشخص بودن زمان و تاریخ برگزاری جلسه دادگاهی دونالد ترامپ را پررنگ تر می کند، با این وجود هنوز مشخص نیست متوقف کردن استیضاح ترامپ و عدم ارسال آن به سنا چه مزیتی می تواند برای دموکرات ها داشته باشد.

این گزارش می افزاید: جمهوریخواهان در سنا می گویند به تاخیر انداختن موردی که آنان میل چندانی برای گذاردن وقت بر روی آن ندارند، هیچ مزیتی  در بر ندارد.

بنابراین گزارش زمانی که از "میچ مک کانل"، رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا، درباره اینکه لوایح مصوب استیضاح به مجلس سنا ارسال نشده است گفته بود: من عجله ای ندارم.

نانسی پلوسی پس از تصویب طرح استیضاح ترامپ گفته بود، دموکرات ها برای ارسال این طرح به سنا به صورت گروهی تصمیم گیری خواهند کرد.

سی ان ان درادامه گزارش داد: مک کانل با همتای دموکرات خود در سنا، "چاک شومر" بر سر چگونه برگزار شدن دادگاه  ترامپ اختلاف نظر داشته و  خواسته شومر دراین مورد که دادگاه ترامپ شهودی خواهند داشت را آشکارا رد کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ چهل و پنجمین رییس جمهوری این کشور به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در تحقیقات کنگره» رای داد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸  با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده، سومین رئیس قوه مجریه این کشور است که به صورت رسمی مورد استیضاح قرار می‌گیرد. تاکنون هیچ یک از رییسان جمهوری آمریکا از طریق استیضاح از مقام خود برکنار نشده‌اند.

اکنون پس از تصویب قطعنامه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این قطعنامه به مجلس سنای این کشور می بایست  ارسال ‌شود تا نشست هایی شبیه به محاکمه برای ترامپ تشکیل شود.

در جلسات سنا که ریاست آن را قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا بر عهده خواهد داشت، سناتورها تصمیم می‌گیرند که ترامپ از قدرت برکنار شود یا خیر؛ با توجه به اکثریت جمهوریخواهان انتظار می‌رود ترامپ تبرئه شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر