کد خبر: 75641
A

دونالد ترامپ پس از پیروزی در سنا مقابل دموکرات ها، محبوب تر خواهد شد

گراهام یکی از جمهوری خواهان متحد ترامپ به تازگی به واشنگتن پست گفته که اگر استیضاح ترامپ به جایی نرسد، او قدرتمندتر خواهد شد. به نظر می رسد گراهام برخلاف همیشه که به زیاده گویی مشهور است، اینبار به معضل با اهمیتی پرداخته است. به همین دلیل است که رئیس جمهور ایالات متحده در جلسات شرکت نمی کند و بحرانی که درست شده را چندان جدی نمی گیرد. او نیازی به رای دموکرات ها ندارد. دموکرات ها همین حالا هم برای انتخابات 2020 دچار مشکل هستند و هنوز هیچ یک از نامزدها نتوانسته نظر آمریکایی ها را آن طور که باید و شاید به خود جلب کند. جمهوری خواهان فعلا روی شانس هستند اما هنوز امیدهایی برای به نتیجه رسیدن استیضاح وجود دارد که می شود به آن تکیه کرد. جامعه امریکا هیچ وقت چندان قابل پیشبینی نبوده و سرنوشت ترامپ می تواند یک شبه عوض شود. اما این موضوع به این بستگی دارد که دموکرات ها تا چه اندازه حساب شده پیش بروند.

دونالد ترامپ پس از پیروزی در سنا مقابل دموکرات ها، محبوب تر خواهد شد

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ اسیتضاح دونالد ترامپ بالاخره تصویب شد، اما رئیس جمهور آمریکا هنوز خودش را از تک و تا نیانداخته و برای دموکرات ها قلدری می کند و خواستار محاکمه خودش شده است. او در تازه ترین واکنش به آنهایی که پایش را به پرونده استیضاح کشاندند، نامه ای خشمگینانه نوشت و انگشت اتهام را به سوی نانسی پلوسی که باعث و بانی این وضعیت برای رئیس جمهور بود، دراز کرد.

استیضاح، فانتزی یا شیادی؟

ترامپ 5 صفحه برای نانسی پلوسی، نماینده دموکرات پارلمان نامه نوشت تا به او ثابت کند که روند استیضاح یک شیادی بزرگ است.

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای شدیداللحن به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دموکرات‌ها را به دلیل تلاش برای پیشبرد استیضاح، به سوء استفاده از اختیارات خود و تضعیف دموکراسی آمریکا متهم کرده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در نامه‌ای شدیداللحن به «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دموکرات‌ها را به تضعیف دموکراسی آمریکا از طریق تلاش برای استیضاح رئیس‌جمهور متهم کرد. به گزارش فارس او در خط به خط این نامه پنج صفحه‌ای به شدت از دموکرات‌ها به دلیل اصرار برای استیضاح او انتقاد کرده و مدعی شده است که دموکرات‌ها در حال سوء استفاده از اختیارات خود هستند و استیضاح هم اهدافی حزبی را دنبال می‌کند.

در مقدمه این نامه آمده است: «این نامه را برای ابراز شدیدترین و محکم‌ترین اعتراض خودم به جنگ حزبی استیضاح که از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان دنبال شده، می‌نویسم. این استیضاح، سوء استفاده‌ای بی‌سابقه و غیرقانونی از قدرت توسط قانونگذاران دموکرات است که در طول نزدیک به دو و نیم قرن تاریخ قانونگذاری آمریکا، نظیر نداشته است.» ترامپ در این نامه همچنین دموکرات‌ها را به زیر پا گذاشتن سوگند نمایندگی متهم کرده.

برای رئیس جمهور آمریکا این روزها همه چیز به موفقیت و عدم موفقیتش در انتخابات 2020 خلاصه می شود. او از اینکه استیضاح دموکرات ها به نتیجه برسد، چندان نگرانی ندارد چون پشتش به سنا و نمایندگان جمهوری خواه آن گرم است. اما واهمه او از تاثیری است که روند استیضاح ممکن است بر روی انتخابات بگذارد. واقعیت این است که به چهره ترامپ پس از آغاز این ماجرا خدشه وارد شده، اما این خدشه به اندازه ای نبوده است که طرفداران سنتی اش را ناامید کند. او پیش از این درگیر پرونده های گوناگونی بوده و سرانجام توانسته با کمترین دردسر ممکن خودش را از وضعیت باخت خارج کند. ماجرای استیضاح هرچند نشان می دهد که ترامپ برخلاف شعارهایش به منافع آمریکا بی توجه بوده و رقابت های شخصی را بر درستکاری سیاسی ارجح می داند، اما این مساله برای رای دهندگان جمهوری خواه که رویای«اول آمریکا» را در سر دارند چندان حاد به نظر نمی رسد. برای همین است که با وجود همه پیچ و خم ها، هنوز ترامپ در نظرسنجی های انتخاباتی بالاتر از دیگران قرار می گیرد.

گراهام یکی از جمهوری خواهان متحد ترامپ به تازگی به واشنگتن پست گفته که اگر استیضاح ترامپ به جایی نرسد، او قدرتمندتر خواهد شد. به نظر می رسد گراهام برخلاف همیشه که به زیاده گویی مشهور است، اینبار به معضل با اهمیتی پرداخته است. در مورد اینکه آیا استیضاح به شهرت ترامپ لطمه می زند یا او را قوی تر از گذشته می کند دو نظریه وجود دارد. برخی از ناظران معتقدند که بازگشایی پرونده های ترامپ در مورد خیانت به کشورش، با کشیدن پای بیگانگان به مسائل داخلی آمریکا وجهه او را در مقابل مردم این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما مخالفان این موضوع می گویند، ترامپ پیش از این هم متهم به همدستی با روسیه در انتخابات سال 2016 بود ولی توانست این بحران را پشت سر بگذارد. هر چند هنوز تکلیف آن موضوع برای همه روشن نشده و ماجرا در هاله ای از ابهام است و هر از گاهی از سوی مخالفان رئیس جمهور آمریکا به آن اسنتناد می شود اما این روند ربطی به رای دهندگان ندارد. آنهایی که سه سال و نیم پیش به ترامپ رای داده بودند، چندان توجهی به مسائلی از این دست ندارند و هر پرونده سیاسی یا اخلاقی هم که برای ترامپ باز شود، بر روی رای آنها تاثیری نخواهد داشت.

 به حرف چه کسی می شود اعتماد کرد؟

روز چهارشنبه  دموکرات‌های کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا رهنمودهایی برای کنترل تصویب مفاد روند استیضاح علیه دونالد ترامپ به تصویب رساندند که زمینه رای‌گیری را فراهم می‌کند. در سنا هم  رهبر اقلیت دمکرات مجلس خواستار شهادت دستیاران کنونی و سابق کاخ سفید در محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شده است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هم در مورد لوایح دوقلوی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نوشته است که دموکرات‌ها از رأی لازم برای تصویب این طرح برخوردار هستند. از سوی دیگر در نیویورک هزاران نفر در حمایت از استیضاح به خیابان ها امده اند. اما مشکل کجاست؟

موضوع استیضاح و حواشی آن تنها از سوی دموکرات ها جلو برده و کنترل می شود، این مشکل بزرگ این ماجراست. اتهاماتی که به ترامپ وارد شده جدی و اساسی هستند اما نتوانسته اند جامعه آمریکا را به حدی از یک دستی برساند. امیدها به اینکه استیضاح در سنا با اکثریت جمهوری خواه رای بیاورد و از این طریق ترامپ راهی خانه مجلل خودش شود و کاخ سفید را به اهلش بسپارد، کم است. اما امیدهایی هنوز نسبت به کاهش محبوبیت رئیس جمهور فعلی آمریکا وجود دارد. او در بحران مشروعیت به سر می برد اما جامعه هدف ترامپ، از نیویورک و ایالت های دموکرات نشین نیستند. او جامعه ای را هدف گرفته است که با دموکرات ها همدلی ندارند و مشکلشان دعوای ترامپ و بایدن نیست.

به همین دلیل است که رئیس جمهور ایالات متحده در جلسات شرکت نمی کند و بحرانی که درست شده را چندان جدی نمی گیرد. او نیازی به رای دموکرات ها ندارد. دموکرات ها همین حالا هم برای انتخابات 2020 دچار مشکل هستند و هنوز هیچ یک از نامزدها نتوانسته نظر آمریکایی ها را آن طور که باید و شاید به خود جلب کند.

جمهوری خواهان فعلا روی شانس هستند اما هنوز امیدهایی برای به نتیجه رسیدن استیضاح وجود دارد که می شود به آن تکیه کرد. جامعه امریکا هیچ وقت چندان قابل پیشبینی نبوده و سرنوشت ترامپ می تواند یک شبه عوض شود. اما این موضوع به این بستگی دارد که دموکرات ها تا چه اندازه حساب شده پیش بروند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر