کد خبر: 75684
A

اپل ماهواره اینترنتی می‌سازد

یک منبع آگاه فاش کرده اپل قصد دارد ماهواره‌هایی کوچک به فضا بفرستد تا سرویس اینترنت را برای کاربرانش فراهم کند.

اپل ماهواره اینترنتی می‌سازد

به گزارش دیده بان ایران به نقل از دیلی میل، به نظر می رسد پس از اسپیس ایکس و بلواوریجین، اپل نیز قصد دارد ماهواره های کوچک به آسمان بفرستد تا اینترنت پرسرعت را فراهم کند.

طبق گزارشی جدید اپل مخفیانه مشغول توسعه ماهواره ها و فناوری بی سیمی است که طی ۵ سال آینده به کار گرفته خواهند شد.

تیم اپل برای توسعه فناوری جدید شامل ۱۲ مهندس هوافضا برای توسعه ماهواره و طراحی آنتن های صنعتی است. البته فعالیت های این گروه هنوز در مراحل اولیه است.

یک منبع ناشناس این خبر را به خبرگزاری بلومبرگ فاش کرده و هنوز مشخص نیست پروژه مذکور به طور واقعی اجرا شود یا آنکه گستره فعالیت های آن چقدر است.

به گفته کارشناسان، اپل با استفاده از این ماهواره می تواند شبکه ای بسازد که اینترنت را از فضا به طور مستقیم به موبایل های کاربران انتقال می دهد.

چنین فناوری به اپل کمک می کند تا شبکه ای مخصوص مشتریان خود ایجاد کند و اگر این طرح موفقیت آمیز باشد، اینترنت برای کاربرانی خارج از اکوسیستم اپل نیز فراهم می شود.

جالب آنکه کارشناسان معتقدند این شرکت از ماهواره های جدید برای قدرتمندتر کردن سرویس جی پی اس خود استفاده می کند. به این ترتیب سرویس Apple Maps قدرتمندتری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

البته به نوشته بلومبرگ احتمال دارد اپل ماهواره نسازد بلکه فناوری را توسعه دهد که اینترنت را از ماهواره هایی دریافت کند که از قبل در مدار زمین قرار گرفته اند و سپس آن را در اختیار کاربرانش قرار دهد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر