کد خبر: 75690
A

موافقت مقام معظم رهبری با تخصیص ۴هزارمیلیارد تومان به اهواز

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور گفت: تغییر الگوی بارش، پراکنش بارش ها و تغییر اقلیم عامل اصلی آبگرفتگی ها در اهواز است.

موافقت مقام معظم رهبری با تخصیص ۴هزارمیلیارد تومان به اهواز

به گزارش دیده بان ایران؛ اسماعیل نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در حاشیه بازدید از مناطق دچار آبگرفتگی اهواز، افزود: تغییر اقلیم و تغییر نوع بارشها در سالهای اخیر الگوی بارش ها را تغییر داده به طوری که25 آبان ماه در کمتر از سه ساعت، 88 میلیمتر باران در اهواز بارید.

وی نبود سیستم دفع آبهای سطحی و جوابگو نبودن سیستم فاضلاب شهر را از دیگر دلایل آبگرفتگی اهواز اعلام کرد و ادامه داد: 17 نقطه شهر اهواز در این بارندگی دچار آبگرفتگی شد که با توجه به توپوگرافی شهر و واقع شدن شهرک دانشگاه و شهر کوت عبدالله به عنوان خط القعر اهواز، سبب شده تا بیشترین میزان آبگرفتگی در این مناطق باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور تصریح کرد: مقام معظم رهبری با درخواست وزیر کشور مبنی بر تخصیص 4 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی موافقت کردند و امید است با تخصیص این اعتبار بتوان اهواز را از این وضعیت نجات داد.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب و دفع آب های سطحی در مدت یک سال و دو سال ایجاد نشده است، خاطر نشان کرد: 5 تا 6 سال نیاز است تا بتوان با تخصیص اعتبارات مشکل را برطرف کرد.

نجار با تقدیر از اقداماتی که سازمانهای متولی در روزهای گذشته به مردم ارائه دادند، افزود: 35 نفر به همراه 70 وسیله شامل پمپ و اقلام مورد نیاز از تهران برای رفع آبگرفتگیها به خوزستان آمده اند و تا زمانی که لازم باشد در کنار مردم می مانند./جام‌جم

 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر