کد خبر: 75726
A

خسته‌بند: بخشی از جامعه صیادی انزلی به دلیل موضوع بنزین دچار مشکل شده‌اند

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی بلاتکلیفی خواندن بخشی از جامعه صیادی و مشاغل مرتبط با قایق‌موتوری در انزلی به دلیل موضوع اصلاح قیمت بنزین از دولت خواست که در حوزه اینگونه مشاغل تدابیر لازم را مورد توجه قرار دهد.

خسته‌بند: بخشی از جامعه صیادی انزلی به دلیل موضوع بنزین دچار مشکل شده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ حسن خسته‌بند نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از رییس قوه قضاییه در خصوص برخورد با مفسدین اقتصادی گفت: ملت ما شایسته بهترین‌ها هستند. مسئولین و کارگزاران سه قوه باید بدانند که صاحبان اصلی انقلاب یعنی اقشار ضعیف جامع همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هستند که باید برای توجه به مشکلات آنها فورا اقدام شود و نباید از یاد برد شهدایی که برای اسلام و آزادی اینگونه جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات شاهد برخی بداخلاقی‌ها از سوی عده‌ای از طرفداران کاندیدانما بوده و می‌بینیم که به تهمت و شایع‌پراکنی می‌پردازند و در فضای مجازی جولان می‌دهند و به جای ارائه‌ی برنامه تلاش‌شان را بر بازی با آبروی افراد قرار می‌دهند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید توجه کنیم که در موضوع احیای تالاب انزلی روش ناشناخته و خطرناک بایوجمی در هیچ جای دنیا مورد آزمایش قرار نمی‌گیرد که البته با اقدام شجاعانه دادستان بندر انزلی و پیگیری‌های انجام شده این کار متوقف شد. سالانه افزون بر 700 هزار تن رسوب در حال ورود به این تالاب بوده و انواع پساب‌های کارخانجات، فاضلاب‌ها، شیرابه زباله‌ها و سدها تن زباله وارد آن می‌شود. این در حالی است که محیط زیست استان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت است.

خسته‌بند خطاب به رییس جمهور بیان کرد: مردم ایران که طی چهار دهه گذشته در تمام روزهای سخت جمهوری اسلامی ایستادگی کردند از حوزه فعلی گله‌مند هستند. این تنگنای اقتصادی موجود فقط به علت تحریم نیست اکنون گرانی افسارگسیخته به دلیل افزایش قیمت بنزین به تدریج در حال نمایان شدن است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: بخشی از جامعه صیادی و مشاغل مرتبط با قایق‌موتوری در گردشگری دریایی که درصد قابل توجهی را در انزلی شامل می‌شود متاثر از موضوع بنزین کاملا بلاتکلیف هستند. لازم است دولت در بحث حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و در حمایت از مشاغل مرتبط با بنزین چاره‌جویی کنند. آقای روحانی ترمیم حقوق بازنشستگی کهنه سربازان دوره جنگ که در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند مورد تدبیر قرار گیرد. آقای وزیر کشور کارمندان و کارگران شهرداری مورد تعیین تکلیف قرار گرفته و به تبدیل وضعیت آنها توجه شود.

وی در پایان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش تسریع در اجرای رتبه‌بندی معلمان و پرداخت مطالبات معوقه آنها را مورد تاکید قرار داد و خطاب به رییس جمهور اظهار کرد: آقای روحانی اشتغال برای جوانان بیکار و فارغ‌التحصیل مورد توجه قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر