کد خبر: 75967
A
نایب رییس فراکسیون امید:

سران قوا مثل قیمت بنزین، در مورد"FATF و CFT" هم تصمیم بگیرند/ تا کی باید معطل أین مسئله بمانیم؟!

در شورای عالی هماهنگی قوا با توجه به موافقت قبلی آقایان روحانی و لاریجانی به راحتی می‌شود در رابطه با FATF و CFT هم تصمیم‌سازی شود.

 سران قوا مثل قیمت بنزین، در مورد"FATF و CFT" هم تصمیم بگیرند/ تا کی باید معطل أین مسئله بمانیم؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ عبدالکریم حسین زاده نماینده مجلس در مورد بلاتکلیفی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من اعتقاد دارم که باید در مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مصوباتی که مجلس بر آنها اصرار داشته است تصمیم سازی شود و به جای بردن این مصوبات در مسیر قانون گذاری جدید آقایان نظر جمعی خودشان را نسبت به رد و تایید این لوایح ارائه دهند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره کنایه آمیز به تصمیم گیری سران سه قوه در شورای هماهنگی عالی قوا نسبت به اصلاح قیمت سوخت ادامه داد: در واقع حرف من این است حالا که سران قوا به هر دلیلی شکل گرفته و در خصوص بنزین علی رغم بی اطلاعی مجلس و ملت و با اشراف بر مخالفت انان تصمیم گرفتند و به نوعی هم هزینه های سنگین ان را پذیرفتند، زحمت بکشند در مورد این لوایح هم که اتفاقا اینبار مورد تایید ملت و مجلس هست تصمیم سازی بکنند و هزینه ی تبعاتش را هم قبول کنند خصوصا که دولت و مجلس بر مصوبه ی خود تاکید دارند.
 

وی افزود: سوال من از شورای هماهنگی قوا این است که چرا در این مورد ورود نمی کنند که تصمیم بگیرند؟! تا کی باید معطل أین مسئله بمانیم؟! یا به عنوان یک موضوع محل دعوا باقی باشد ؟!

حسین زاده اضافه کرد: الان دو خوانش در مورد این دو لایحه وجود دارد برخی می گویند تصویب این لوایح تهدید منافع ملی است و برخی نیز می گویند عدم تصویب آنها منافع ملی را به خطر می اندازد.

نماینده نقده و اشنویه(آذربایجان غربی) افزود: ما در مجلس این دو لایحه را تصویب کردیم و بر مصوبه خود نیز بعد از ایرادات شورای نگهبان اصرار کردیم و به مجمع تشخیص مصلحت رفت و الان اعتقاد دارم که باید سران قوا در یک جلسه فوق العاده نسبت به آن تصمیم گیری کنند.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: آقای روحانی که خودش لوایح را به مجلس ارائه داد و آقای لاریجانی نیز آنها را مصوب کرد با این حساب از سه نَفَر رئیس قوه دونفر کاملا موافق هستند، نظر آقای رئیسی را نیز به صورت شفاف نمی دانیم. این موضوع باید به شورای عالی هماهنگی قوا برود در آنجا بحث و بررسی ها انجام شود و سپس تصمیم گیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: آقای روحانی که لایحه خودش را دور نمی زند و یا آقای لاریجانی که مصوبه خودش را دور نمی زند، پس دو نفر با این لوایح موافق هستند و با توجه به این وضعیت به راحتی می شود در رابطه با این لوایح در شورای عالی هماهنگی قوا تصمیم گیری شود./ عصرایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر