کد خبر: 75973
A

سندروم دوشنبه‌های‌ رسانه‌ ملی! / آیا شوکران به سرنوشت برنامه نود دچار شد؟

مخاطبان برنامه گفت‌وگو محور «شوکران» که دوشنبه شب این هفته منتظر پخش مصاحبه پیام فضلی نژاد، سردبیر شوکران با شیرین هانتر، عضو شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا بودند با این اطلاعیه از سوی شبکه چهارم سیما مواجه شدند که این برنامه پخش نخواهد شد.

سندروم دوشنبه‌های‌ رسانه‌ ملی! / آیا شوکران به سرنوشت برنامه نود دچار شد؟
به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران ؛ سجاد موسوی خبرنگار فرهنگی و‌‌‌ سیاسی در گزارشی درباره برنامه شوکران نوشت؛ 
مخاطبان برنامه گفت‌وگو محور «شوکران» که دوشنبه شب این هفته منتظر پخش مصاحبه پیام فضلی نژاد، سردبیر شوکران با  شیرین هانتر، عضو شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا بودند با این اطلاعیه از سوی شبکه چهارم سیما مواجه شدند که این برنامه پخش نخواهد شد.
از ابتدای هفته جاری و پس از انتشار مطلبی انتقاد آمیز در بخش ادب و فرهنگ روزنامه کیهان مبنی بر علت گفت‌وگو با یک چهره سیاسی وابسته به رژیم پهلوی، شائبه پخش نشدن این برنامه در فضای رسانه‌ای به وجود آمد، اما پیام فضلی نژاد که خود زمانی یکی از کیهان نویسان بود با یک بازتوئیت در صفحه شخصی خود تاکید کرد که گفت‌وگو با شیرین هانتر طبق برنامه از پیش تعیین شده به روی آنتن شبکه چهارم سیما خواهد رفت.
اما دوشنبه شب و علی‌رغم اعلام قبلی این برنامه از کنداکتور پخش شبکه چهار حذف و روابط عمومی این شبکه اعلام کرد پخش قسمت بیست و پنجم این برنامه به زمان دیگری موکول شده است.
سری جدید برنامه شوکران در چند برنامه خود انتقاداتی را در خصوص وضع جاری کشور به خصوص در زمینه علوم انسانی و فضای سیاسی موجود مطرح کرده بود و حتی در مصاحبه با استاد حسین ابوالحسن تنهایی این موضوع به صورت جدی مطرح شد که آیا ایران در آستانه یک شورش، انقلاب و یا حتی فروپاشی است؟
این برنامه دو هفته پیش از آغاز اعتراضات گسترده در کشور به دلیل افزایش قیمت بنزین پخش شد، هرچند که زمان ضبط مصاحبه با استاد ابوالحسن تنهایی در تاریخ هفتم مهرماه بود.
این نگاه انتقادی برنامه شوکران در قسمت‌های دیگر آن نیز وجود داشت و پرسش‌های چالش برانگیز فضلی نژاد از میهمانانی همچون استاد حسین کچویان، دکتر باقر ساروخانی و استاد سید عبدالله انوار این سوال را در ذهن مخاطب فرهیخته شبکه چهار سیما ایجاد می‌کرد که آیا سیاستگذاران رسانه ملی تلاش دارند فضای نسبتاً باز رسانه‌ای و انتقادی موجود در شبکه چهار را بیش از این گسترش دهند.
یکی از نمونه‌های قابل ذکر در خصوص این برنامه، بخش پایانی گفت‌وگو با سرکار خانم منصوره اتحادیه استاد تاریخ نگار بود، آنجایی که این بانو به دلیل کهولت سن نتوانست از پله‌های دکور برنامه عبور کند و پیام فضلی نژاد دست او را گرفت.
به هر طریق باید منتظر ماند و دید که آیا پخش شوکران برای همیشه متوقف و این برنامه به سرنوشتی مشابه برنامه «نود» دچار می‌شود و یا با اعمال نظر مدیران شبکه چهار و یک سلسله ‌ممیزی، برنامه مورد چالش با حضور خانم شیرین هانتر در هفته آینده به روی آنتن سیما می‌رود؟
اما پرسشی که شاید ذهن بسیاری از مخاطبان اصلی این برنامه را مشغول کرده این باشد که آیا پیام فضلی نژاد برای دفاع از آرا و عقاید خود، جام شوکران را خواهد نوشید یا خیر؟
 
سجاد موسوی/ خبرنگار فرهنگی و‌‌‌ سیاسی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر